מנהל רשות המסים בישראל ומנהלת המכס של נורבגיה חתמו על הסכם לשיתוף פעולה

ההסכם נוגע לאכיפת חוקיות היבוא וניהול חקירות תוך מתן סיוע הדדי, ויאפשר אכיפה יעילה יותר של חוקיות הסחר תוך התמקדות בסחר בלתי חוקי


00:00 ,14.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם נוגע לאכיפת חוקיות היבוא וניהול חקירות תוך מתן סיוע הדדי, ויאפשר אכיפה יעילה יותר של חוקיות הסחר תוך התמקדות בסחר בלתי חוקי
 
רשות המסים בישראל פרסמה כי מנהל רשות המסים בישראל, ג'קי מצא, ומנהלת המכס של נורבגיה, מריט וייג, חתמו היום במשרדי הנהלת רשות המסים בירושלים, על הסכם לשיתוף פעולה בין רשויות המכס, בעניינים הנוגעים לאכיפת חוקיות היבוא ולניהול חקירות תוך מתן סיוע הדדי.
 
במהלך הטקס ציין מצא כי ההסכם, שיכנס לתוקף לאחר שיאושרר על ידי הממשלות, יהווה חלק מרשת של כ- 20 הסכמי לשיתוף פעולה בין רשויות המכס וכ-40 אמנות מס, עליהם חתומים רשות המסים ועמיתיה בחו"ל.
 
לדברי מצא, הצדדים הקדישו את המפגש לדיון בתפקיד הבינלאומי שיש לרשויות המכס המתקדמות לסייע לארגוני מכס המתקשים ליישם סטנדרטים של ארגון המכס העולמי, כדוגמת הסטנדרטים לאבטחת הסחר הבינלאומי. לדבריו, במסגרת פעילותה של ישראל בארגון המכס העולמי, ישראל תבחן את האפשרות לסייע למדינות מתפתחות ולתרום בכך למאמץ הבינלאומי לאבטחת הסחר ולפישוטו.
 
עמי סגל, ראש מינהל המכס, ודורון ארבלי, סמנכ"ל בכיר לחקירות ומודיעין, מסרו כי ההסכם מתמקד בין היתר בסיוע מבצעי אופרטיבי למניעת הברחות, ביצוע חקירות משותפות, והעברת מידע מודיעיני על ביצוע עבירות מכס. ההסכם יאפשר לדבריהם, אכיפה יעילה יותר של חוקיות הסחר שבין המדינות, ויאפשר לרשויות המכס להתמקד בסחר הבלתי חוקי, תוך מתן העדפה לזרימה החופשית של הסחר החוקי.