מנהל סניף אגרקסו בצרפת יקבל אות הוקרה משר החקלאות

עוזי קוריס יקבל מחר אות הוקרה על מפעל חיים בענפי הצומח בחקלאות הודות לפעילותו בענף יצוא התבלינים. קוריס ייסד למעשה את הענף והפך אותו לענף מוביל בחקלאות הישראלית


00:00 ,23.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

עוזי קוריס יקבל מחר אות הוקרה על מפעל חיים בענפי הצומח בחקלאות הודות לפעילותו בענף יצוא התבלינים. קוריס ייסד למעשה את הענף והפך אותו לענף מוביל בחקלאות הישראלית
 
עוזי קוריס, מנהל סניף אגרקסקו בצרפת, יקבל אות הוקרה על מפעל חיים בענפי הצומח בחקלאות בארץ ישראל. האות יוענק מחר (יום שלישי) במוזיאון הפרדסנות ברחובות, בהשתתפות שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ שלום שמחון.
 
עוזי החל את עבודתו בחברת "אגרקסקו" בשנת 1980 כרכז אזור הצפון של אגף הירקות. לאחר ארבע שנים, בעקבות מזג אוויר קשה שפקד את אירופה, זיהה עוזי את הפוטנציאל הגדול אשר קיים ביצוא תבלינים לחו"ל.
 
עד מהרה הפך למנהל מוצר והקים ענף ייצוא של 28 סוגי תבלינים, אשר הפך ברבות הימים לענף יצוא מוביל בחקלאות הישראלית המקיף 13 אלף דונם ברחבי הארץ מהנגב, הערבה, ועד כפר חיים ובית יצחק.
 
הדרך החלה בהעמסת סחורה של מספר קילוגרמים בודדים על גגון הרכב ונסיעה מהירה לשדה התעופה להעלאת התוצרת הטרייה למטוס ועד לייצוא כולל של 12 אלף טון, מתוכם 7 אלף טון יצוא של אגרקסקו. כיום היצוא נעשה בים ובאוויר והוא מגיע לכל מקום בעולם.
 
בזכות שיתוף פעולה מצוין ומערכת אמון בין המגדלים, אנשי  המחקר, ההדרכה והשיווק, גדל היקף שיווק התבלינים הטריים ועולה משנה לשנה בעשרות אחוזים, ועל כך מקבל מר קוריס את אות ההוקרה על מפעל חיים.