תשתיות אנרגיה ומפא״ת חתמו על הסכם לשת״פ אסטרטגי-טכנולוגי

ההסכם כולל תכניות לחילופי ידע, הרצת פיילוטים וקידום בתחומים מגוונים, בהם אבטחת רצועות תשתיות וקווי הזרמה תת קרקעיים, סייבר, רחפנים, אגירה והולכת מימן, תשתיות אנרגיה חדשות ומיפוי תשתיות תת קרקעיות


08:44 ,19.01.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת תשתיות אנרגיה (לשעבר תש״ן) והמנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון (מפא״ת) חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי לשיתוף ידע בתחומי המחקר והטכנולוגיה.

 

במסגרת ההסכם, יוקמו צוותי היגוי לצורך קידום שיתוף פעולה ומיפוי היכולות והצרכים הטכנולוגיים של הגופים, על מנת לבחון קידום פרויקטים משותפים. ההסכם כולל תכניות לחילופי ידע, הרצת פיילוטים וקידום בתחומים מגוונים, בהם אבטחת רצועות תשתיות וקווי הזרמה תת קרקעיים, סייבר, רחפנים, אגירה והולכת מימן, תשתיות אנרגיה חדשות ומיפוי תשתיות בתת הקרקע. מטעם תשתיות אנרגיה הובילה את ההסכם, ראש אגף חדשנות ופיתוח עסקי בחברה, יעל פרמינגר.

 

ר׳ מפא״ת, תא״ל (מיל׳) ד״ר דניאל גולד: ״מפא״ת פועל על מנת לחבר בין העולם הצבאי-טכנולוגי לעולם האזרחי-טכנולוגי באמצעות קידום מו״פ דואלי (צבאי ואזרחי כאחד), לתרום מניסיונו ויכולותיו למשרדים ממשלתיים ולחברות ממשלתיות ולהיתרם מיכולות הקיימות באזרחות ושאינן מנוצלות כל צרכן על ידי מערכת הביטחון. שיתוף הפעולה עם תשתיות אנרגיה מהווה כניסה של משרד הביטחון לתחומים מפציעים כגון המימן, אגירת אנרגיה ועוד באופן שיתרום לרווחת אזרחי המדינה בהיבט הביטחוני והאזרחי כאחד״.

 

יו״ר דירקטוריון תשתיות אנרגיה, משה קלצ׳ין: ״אני מברך על חתימת ההסכם, לאחר בחינה ממושכת של המרחב המשותף עם מקבילינו במפא״ת, מצאנו שקיים פוטנציאל רב המגלם בתוכו יתרון טכנולוגי וכלכלי לקידום שיתוף הפעולה בין הצדדים בתחומים אשר ישרתו הן את חברת  תשתיות אנרגיה והן את מפא״ת״.

 

מנכ״ל תשתיות אנרגיה, ערן חיימוביץ: ״תשתיות אנרגיה בעלת ניסיון של עשרות שנים באגירה, אחסון, הולכה וניפוק אנרגיה, ההסכם עם מפא״ת יהווה אבן דרך אסטרטגית בהתפתחות החברה והיערכותה לאתגרי העתיד במשק האנרגיה ולשימור הביטחון והרציפות האנרגטית בשגרה ובחירום של מדינת ישראל״.

 

המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא״ת) במשרד הביטחון הוא אחד מגופי הטכנולוגיה הביטחוניים המתקדמים והחדשניים בעולם. ייעוד מפא״ת להבטיח את יכולתה של מדינת ישראל לפתח את אמצעי הלחימה הדרושים לבניית עוצמתה, ולהמשיך לקיים את יתרונה האיכותי.

 

מפא״ת מופקד על המחקר והפיתוח של אמצעי הלחימה והתשתית הטכנולוגית הביטחונית במערכת הביטחון, והוא מהווה מוקד מרכזי לידע ומקצועיות בתחום הטכנולוגיה הצבאית. מטרת מפא״ת לתרום לבניית ושמירת יתרונם האיכותי של צה״ל ושאר זרועות מערכת הביטחון בטכנולוגיה, באמצעי לחימה מתקדמים ובכוח אדם טכנולוגי מצטיין.

 

תשתיות אנרגיה (לשעבר תש״ן) הוקמה בשנת 1959. חברת תשתיות אנרגיה מהווה זרוע ביצוע של מדינת ישראל לקיום ביטחון ורציפות אנרגטית בשגרה ובחירום באופן בטוח, יעיל, תוך שמירה על קיימות ואחריות לכלל מחזיקי העניין. החברה פועלת להגשמת יעדי משרד האנרגיה ומדינת ישראל לקראת משק מאופס פחמן בשנת 2050. לשם כך, משקיעה החברה בפיתוח והטמעת טכנולוגית העתיד לייצור, אגירה והולכת אנרגיה מאופסת חתימת פחמן.