שרת הכלכלה נפגשה עם סגן קנצלר גרמניה

סגן הקנצלר ושר הכלכלה של גרמניה, מבכירי הקבינט הגרמני נפגש אמש עם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. על הפרק: חיזוק היחסים הכלכליים, פיתוח קשרי המסחר וקידום פעילות בתחום האנרגיה והאקלים


10:28 ,07.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

אמש הגיע לביקור בירושלים שר הכלכלה וההגנה על האקלים וסגן הקנצלר, ד״ר רוברט האבק (Robert Habeck). השר הבכיר הגיע בליווי משלחת גורמי ממשל נרחבת ונפגש עם שרת הכלכלה והתעשייה.

 

בפגישה דנו השרים בדרכים להידוק שיתוף הפעולה והצמיחה העסקית הבילטראלית בין המדינות ובדרכים למימוש פעילות כלכלית פוטנציאלית נוספת בין המדינות דוגמת כלכלה מעגלית. במהלך הביקור עתיד ד"ר האבק וחברי המשלחת לקיים פגישות נוספות לקידום פעילות כלכלית בתחום האנרגיה שנמצא תחת אחריותו גם כן.

 

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: ״גרמניה מהווה את אחד ממוקדי התעשייה הגדולים באירופה ובעולם כולו, וישראל נחשבת למוקד עתיר ידע בכל הנוגע לטכנולוגיות וחדשנות, ומכאן אני רואה פוטנציאל רב לפעילות כלכלית שתשלים את הצרכים של שתי המדינות. אני מצפה להמשך העבודה המשותפת לפיתוח קשרי המסחר והקשרים הכלכליים בין שתי הכלכלות״.

 

מנהל מינהל סחר חוץ, אוהד כהן: ״מדובר בביקור חשוב המעיד על הנכונות לקדם ולחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות. לאור הפוטנציאל העסקי שאנו רואים לחיבורים עסקיים בין שתי הכלכלות, משרדנו מפעיל שתי לשכות בגרמניה, שמטרתן לקדם את יחסי המסחר, במינכן ובברלין ואני מזמין את היצואנים לפנות לכל אחת מהנציגויות שתשמח לסייע בכל עת ובכל נושא״.

 

נתוני סחר: גרמניה הינה שותפת הסחר השלישית בהיקפה של ישראל. בין ישראל והאיחוד האירופאי קיים הסכם סחר חופשי ובין גרמניה וישראל קיים הסכם ׳אמנה למניעת כפל מס׳. היקף הסחר ההדדי בין ישראל וגרמניה בשנת 2021 על כ-8.1 מיליארדי דולר המהווה שיא של 5 השנים האחרונות, על אף ולמרות משבר הקורונה. סך ייצוא הסחורות והשירותים העסקיים המוערך מישראל לגרמניה בשנת 2021 עמד על כ-2.6 מיליארד דולר, המהווים עלייה של כ- 262 מיליון דולר לעומת שנת 2020 (11.5%). כ-38% מייצוא הסחורות הישראלי לגרמניה מקורו במכונות ומיכון חשמלי, כ-21% מהייצוא מקורו במכשור אופטי ומכשור רפואי אחר וכ-11% מהייצוא מקורו בכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות. סך היבוא המוערך של סחורות ושירותים עסקיים מגרמניה לישראל בשנת 2021 עמד על כ-6.3 מיליארד דולר וכלל כ-27% מכונות ומיכון חשמלי, כ-18% כימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות וכ-18% מוצרי תחבורה. מדובר על עלייה משמעותית של כ-1.2 מיליארד דולר ביחס לייבוא המקביל בשנת 2020 שעמד על כ-5.1 מיליארד דולרים בלבד.