שרת הכלכלה במכון היצוא: ״תרומה משמעותית לגידול בהיקף הייצוא״

במהלך הביקור קיבלה השרה סקירה מקיפה על פעילות המכון ועל חשיבותו לחיזוק הכלכלה ולעידוד הסחר העולמי. השרה ברביבאי: ״למכון היצוא ומנהל סחר חוץ תרומה משמעותית לגידול שיא העומד על 21% בהיקף הייצוא בתקופת משבר הקורונה העולמי״


08:57 ,20.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי קיימה אתמול (ג׳) ביקור במכון היצוא במהלכו נפגשה עם הנהלת המכון בראשות יו״ר המכון, איילת נחמיאס-ורבין, המנכ״לית נילי שלו ומנהלי הענפים השונים האחראים על תחומי היצוא השונים.

 

במהלך הביקור קיבלה השרה סקירה מקיפה על פעילות המכון ועל חשיבותו לחיזוק הכלכלה ולעידוד הסחר העולמי.

 

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: ״לייצוא הישראלי השפעה משמעותית על צמיחת הכלכלה. פעלנו בשנה האחרונה ונמשיך לפעול להרחבת ההזדמנויות העסקיות של חברות ישראליות בשווקים חדשים בעולם, חתמנו על הסכם סחר עם איחוד האמירויות הערביות והסכמים כלכליים עם מדינות נוספות. למכון היצוא ומנהל סחר חוץ תרומה משמעותית לגידול שיא העומד על 21% בהיקף הייצוא בתקופת משבר הקורונה העולמי״.

 

יו״ר מכון היצוא איילת נחמיאס-ורבין: ״אני מודה לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי על ביקורה במכון היצוא. שמחנו להציג לשרה את תכניות העבודה שלנו, ואת פעילות המכון בשנות הקורונה ובעיקר מאז שיצאנו ממנה. המכון עובד באופן מקצועי וצמוד עם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, והתכנית שהצגנו לשרה מורכבת מהפעילות מול הנספחים, לצד התייחסות מיוחדת לעבודה הרבה שנעשתה על ידה וע״י הצוות המוביל בסחר חוץ לחתימת הסכמי סחר חדשים שיכולים להשפיע באופן דרמטי על היצוא. לצד פתיחה מחדש של הנספחות הכלכלית בתורכיה, נחתמו הסכמי סחר עם מצרים והפיליפינים, חודש המשא ומתן להסכם סחר חופשי עם הודו ונעשתה פעילות משמעותית ע״י השרה להעמקת הקשרים הכלכליים עם מרוקו. שמחתי לשתף את השרה בעלייה הדרמטית בפעילות מכון היצוא ברבעון הראשון 2022 וזאת בהשוואה לשנים 2018-2019 שטרום הקורונה. הנהלת מכון היצוא ועובדיו, שיציין בשנה הבאה 65 שנות פעילות, רתומים באופן יומיומי לביסוס פלטפורמות והעמקת הקשרים שיסייעו לחברות ישראליות, קטנות כגדולות, באתגרים הגדולים סביב הכלכלה התנודתיות בעולם כולו. הודיתי לשרה בשם היצואנים על המסירות הרבה של המשרד בראשותה לטפל ולהתמודד עם אתגרי שרשראות האספקה, הכשרת עובדים והרגולציה הכבדה בישראל״.

 

מכון היצוא, פועל יחד עם מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ומייצר הזדמנויות עסקיות באמצעות 42 נספחים ברחבי העולם. ביחד, המנהל והמכון מגדירים את היעדים השנתיים, הביקושים הגיאוגרפיים ובונים תכניות לעידוד היצוא.