במסגרת הדיון הראשון שהתקיים אתמול (ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא חוק רישוי שירותי רכב, חזר שר התחבורה ישראל כץ על עמדתו שהרפורמה ברכב אכן תצא לפועל.
בדיון התעמת כץ עם נציגי של יבואני הרכב ואמר: "לא יעזור לכם, התחרות תצא לדרך. כמו שלא עזר לעובדי הרכבת, לוועד חברות התעופה, בשמים הפתוחים ולוועד עובדי הנמלים, לא יעזור גם לכם. גם הם חשבו שדרך איומים וכוחנות הם ימנעו את התחרות וטעו. על אפכם וחמתכם החוק הזה יעבור.
"איגוד יבואני הרכב נוקט בגישה שחצנית, של אני ואפסי למול הציבור ונבחריו. מדובר ב- 15 משפחות, שהצליחו לשלוט במחזור כולל של 30 מיליארד שקל בשנה".
חוק רישוי הרכב נועד להסדיר בחקיקה את הרגולציה בתחום הרכב ולהבטיח תחרות הוגנת בענף, שתוזיל את עלויות חלקי החילוף, הטיפול וקניית הרכב, ותקנה לשר התחבורה סמכות לבטל רישיון של כל יבואן שינסה לפגוע בתחרות.
בדיון אמר כץ כי הנתונים על ענף הרכב מראים שיש שכבות באוכלוסייה שאינן מסוגלות לרכוש רכב. "ככל שנצליח להוזיל את מחיר כלי הרכב החדשים והמשומשים ואת הטיפול בהם, כך יוכלו יותר ויותר נזקקים להרשות לעצמם לרכוש רכב", אמר.
כץ מתח בדיון ביקורת חריפה על איגוד יבואני הרכב: "מצד אחד, האיגוד מודיע כי הוא תומך בחוק; מצד שני, הוא מנסה לטרפד את אותם סעיפים שנועדו לאכוף את החוק שיאפשר תחרות הוגנת לטובת כלל הציבור.
"העוסקים בענף הרכב לא רוצים שינויים. אף אחד לא אוהב תחרות וכל אחד רוצה שכוחו יישמר, מבלי שהוא יצטרך לעמוד בפני אתגרים. העוסקים בענף הרכב רוצים לשמר את המצב הקיים. הם טוענים שיש תחרות בענף הרכב ואני קובע שאין תחרות".