שר הכלכלה נפגש עם שרת הכלכלה והאנרגיה של גרמניה

השניים דנו בהרחבת הפעילות הכלכלית ושיתופי הפעולה. "בשנת 2016 נרשם גידול של 3% בייצוא מישראל – 1.6 מיליארד דולר; היקף הסחר בין המדינות הגיע כבר ל-7 מיליארד דולר


14:52 ,11.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן נפגש היום עם שרת הכלכלה והאנרגיה, הגב' בריג'יטה ציפרייס (Brigitte Zypries)  ודן עמה על הדרכים השונות לחיזוק היחסים הכלכליים בין המדינות.

 

גרמניה היא שותפת הסחר השלישית בחשיבותה של ישראל וממוקמת במקום השני כשותפת הסחר של גרמניה במזרח התיכון. בנוסף, מספר חברות גרמניות מובילות פועלות בישראל דוגמת סימנס, SAP ודויטשה טלקום. היקף הסחר בין המדינות בשנת 2016 עמד על כ-7 מיליארד דולר כאשר הייצוא היווה כ-1.6 מיליארד דולר וגדל בהיקף של 3% לעומת 2015.

 

משרדי הכלכלה של שתי המדינות מפעילים תוכנית לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי, מאז השקת התוכנית הוכרו כבר 24 פרויקטים משותפים בתחומים תעשייתיים שונים.

 

על מנת להמשיך ולחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי והתעשייתי הבילטראלי השרים כהן וציפריס סיכמו על קיום יום חדשנות בשנת 2018 שיתמקד בתחום התעשייה ובמיוחד בנושא הייצור המתקדם כמו גם בשיתוף הפעולה במו"פ בין המדינות.

 

ביום החדשנות הקודם שנערך בישראל ב-2015 הגיעה משלחת עסקית של כ-100 חברות גרמניות ונכחו באירוע מאות חברות ישראליות. האירוע הוביל לשיתופי פעולה עסקיים וטכנולוגיים בין חברות ישראליות וגרמניות בתחומים תעשייתיים שונים. 

 

שר הכלכלה והתעשייה מסר כי אנו רואים בגרמניה שותפת סחר חשובה שהצליחה לשמר תעשייה יצרנית ועל כן, יש חשיבות רבה לשיתוף הפעולה בין המדינות על מנת שישראל תלמד מהמודל הגרמני ותגדיל את חלקה של התעשייה מסך הכלכלה לשיעור של 20%. אני מקווה ששיתופי הפעולה העסקיים בין חברות משתי המדינות יובילו להשקעות של חברות גרמניות בישראל בתחום הייצור המתקדם.