שר הכלכלה חתם בקרואטיה על הסכם לחיזוק השת״פ בין שתיהמדינות

זאת במסגרת ביקור של המשלחת הממלכתית בקרואטיה בראשות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. השר כהן הצטרף לביקור רשמי כדי לסייע בסיכום עסקת מכירת מטוסיF16 בהיקף של 700 מיליון דולר


13:40 ,25.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה והתעשייה, ח״כ אלי כהן, הצטרף לביקור הממלכתי של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בקרואטיה. בנוסף לנשיא והשר כהן יצטרפו לביקור גם שר החקלאות וכן משלחת נציגי הארגונים העסקיים:  התאחדות התעשיינים, מכון היצוא, התאחדות האיכרים והתאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל.  

 

במהלך הביקור נפגש השר עם נשיאת קרואטיה הגברת קולינדה גרבאר ועם מקבילו הקרואטי, מרדרקו הורבאת, שר הכלכלה, היזמות והעסקים, והשניים חתמו על הצהרה משותפת לחיזוק הקשרים הכלכליים והמסחריים בין המדינות וכן להגברת שיתוף הפעולה בתחום המחקר והפיתוח. 

במהלך הפגישה סיכמו השרים לקדם שיתוף פעולה בתחום החדשנות ומשלחות עסקיות הדדיות במטרה להגדיל באופן משמעותי את היקף הסחר בין המדינות. 

 

ממשלת קרואטיה משקיעה בימים אלו לחיזוק הדיגיטליזציה של הממשל ובמהלך הפגישה סוכם כי הממשל הקרואטי יזמין חברות ישראליות לקחת חלק בפרויקטים אלו. שר הכלכלכה הקרואטי, הורבאת, נענה בחיוב להזמנת השר כהן לבקר בישראל בשנה הקרובים עם משלחת עסקית.  

 

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: ״הביקור בקרואטיה והחתימה על ההסכם נועדו לקדם את היחסים הכלכליים בין שתי המדינות וכן לחזק עסקאות הנמצאות על הפרק. היקף הסחר הנוכחי אינו מגלם את הפוטנציאל המסחרי בין המדינות וצירוף המשלחת העסקית נועד במטרה לשים את קרואטיה כיעד עבור היצואנים הישראליים״.

 

במסגרת חוזה G2G, צפויה להיחתם עסקת מכירת מטוסי F16 של חיל האוויר הישראלי אשר יעברו השבחה ויועברו לחיל האוויר הקרואטי. היקף העסקה מוערך בכ-700 מיליון דולר ולו שותפים חיל האוויר הישראלי, אלביט, התעשייה הישראלי. ישראל זכתה במכרז של ממשלת קרואטיה כאשר בין המדינות שהשתתפו במכרז: ארה״ב, יוון, שוודיה ודרום קוריאה.