שר הכלכלה בוויטנאם: נפגש עם בכיר בהו צ׳י מין סיטי

במסגרת ביקורו של השר ברקת בוייטנאם, השר נפגש עם יו״ר המפלגה הקומוניסטית בהו צ'י מין סיטי, Phan Văn Mãi. השניים דנו במספר תחומים פוטנציאליים בהם קיימות יכולות טכנולוגיות משלימות של חברות מישראל וחברות מסייגון.


13:35 ,16.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה והתעשייה, ח״כ ניר ברקת: ״הו צ׳י מין סיטי היא מרכז עסקי תוסס בוייטנאם ובדרום מזרח אסיה, המהווה מוקד אטרקטיבי עבור מסחר, סחר, והשקעות ולא בכדי משרד הכלכלה מפעיל משרד קדמי בעיר לצד הנספחות הכלכלית בהאנוי. יחד עם יו"ר המפלגה, דנו בשיתופי פעולה אפשריים בין החברות הישראליות לתעשייה בדרום וייטנאם, ובחנו דרכים בהם ניתן להגביר את הפעילות העסקית בין שתי המדינות במסגרת תכנית הקלסטרים הטכנולוגיים שמוביל משרד הכלכלה. המטרה שלנו היא לפתוח את אסיה לישראל ולהעצים את הקשרים שלנו עם מדינות חדשות״ 

 

במסגרת ביקורו של השר ברקת בוייטנאם, השר נפגש עם יו״ר המפלגה הקומוניסטית בהו צ'י מין סיטי, Phan Văn Mãi. היו״ר הוא דמות מכובדת ומובילה בזירה הפוליטית הוייטנאמית, ומוכר בזכות השפעתו על הפיתוח החברתי והכלכלי בוייטנאם, במיוחד בתחום הפחתת העוני וצמיחה בת קיימא.

הו צ'י מין סיטי, הידועה גם בשם סייגון, משמשת כמרכז כלכלי משמעותי בוייטנאם. עוצמתה הכלכלית ניכרת במגזרים המגוונים שלה, לרבות פיננסיים, ייצור, טכנולוגיה ושירותים. העיר מתגאה בנוכחות רבה של תאגידים רב לאומיים וארגונים מקומיים, המניעים חדשנות וצמיחה. עסקים אלה מילאו תפקיד מרכזי בתרומה לפיתוח הכלכלי הכולל של וייטנאם, תוך ניצול הקשרים האסטרטגיים של העיר עם שווקים גלובליים ומעמדה כמרכז פיננסי מרכזי באזור דרום-מזרח אסיה.

 

במהלך הפגישה, הצדדים דנו במספר תחומים פוטנציאליים בהם קיימות יכולות טכנולוגיות משלימות של חברות מישראל וחברות מסייגון. כמו כן, הצדדים שיתפו את רעיונותיהם כיצד ניתן לממש את ההזדמנויות הכלכליות הקיימות בהסכם הסחר החופשי בין המדינות, אשר נחתם לאחרונה בירושלים.