שר האוצר נפגש עם משלחת מהודו

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳ ובכירי משרדו נפגשו היום עם משלחת של שגרירות הודו, חברת המטרו ההודית ונציגי חברות תשתית הודיות מובילות. בפגישה דנו על שיתופי פעולה כלכליים בין הודו לישראל בכל הקשור להאצת תשתיות, פרויקט המטרו ובפרויקטים מסוג ppp


13:37 ,15.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה דנו על שיתופי פעולה כלכליים בין הודו לישראל בכל הקשור להאצת תשתיות. בפתח הפגישה השר התייחס לחוסנה של הכלכלה הישראלית ולאחריות הנדרשת למשמעת פיסקלית לאור המלחמה. בנוסף, השר הדגיש את חשיבות תחום התחבורה בישראל ולאור זאת את ההשקעה הנרחבת שנעשתה בו בשנים האחרונות ואת חוק תשתיות לאומיות שקיצר את לוחות הזמנים של פרויקטי התשתית. כמו כן, ציין השר את הקשר הקרוב בין ממשלת ישראל לממשלת הודו ואת החשיבות השמירה על המשך שיתוף הפעולה בין הצדדים. בנוסף, במהלך הפגישה הוצגו נתונים על אודות שיעורי צמיחת התוצר וקצב הגידול האוכלוסיה הגבוהים בישראל שמדגישים את הצורך במערכת הסעת המונים משמעותית. בין היתר דנו המשתתפים בפרויקט המטרו, בפרויקטים מסוג ppp ובסוגיות הקשורות לבחינת קידום שיתוף הפעולה בתחום בין המדינה לחברות הנ"ל.

 

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳: ״שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל להודו מגלם פוטנציאל אדיר לשתי המדינות. מדינת ישראל בדרך להשקעות חסרות תקדים של מאות מיליארדי שקלים בשנים הבאות בתשתיות מעודדות צמיחה. במיזמי תחבורה להסעת המונים בכל רחבי הארץ, במיזמי אנרגיה, תעופה וטכנולוגיה. ביבשה, באוויר ובים. שוק הדיור בישראל עתיד לעבור גם הוא שינוי דרמטי בשיטות הבנייה ובמודלים הכלכליים של השוק כולו. אני שמח על המפגש עם משלחת חברות התשתית ההודיות ומאחל לה שיתוף פעולה פורה עם חברות ישראליות ועם מדינת ישראל״.