שר האוצר מינה את דורון ארבלי למנהל רשות המיסים בפועל

ארבלי משמש בארבע השנים האחרונות כראש מינהל המכס ומינויו תקף לשלושה חודשים או עד למינוי מנהל קבע שיאושר על ידי הממשלה. ארבלי מחליף את מנהל רשות המיסים הנוכחי, יהודה נסרדישי


00:00 ,01.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, מינה את דורון ארבלי למנהל רשות המסים בפועל. ארבלי (49) חבר הנהלת רשות המיסים, משמש בארבע השנים האחרונות כראש מינהל המכס.

ארבלי מחליף את מנהל רשות המיסים הנוכחי, יהודה נסרדישי, שמסיים היום 45 שנות שירות ברשות המסים. מינויו של ארבלי תקף לשלושה חודשים או עד למינוי מנהל קבע שיאושר על ידי הממשלה. ארבלי הודיע לשר האוצר שאין בכוונתו להגיש את מועמדותו לוועדת האיתור שתוקם.

ארבלי החל את דרכו ברשות המיסים לפני כ-24 שנים וכיהן במספר תפקידים, ביניהם, כמנהל מחלקת חקירות מס ומע"מ חיפה, כנציג רשות המסים לארגון המכס העולמי (WCO), וכסמנכ"ל חקירות ומודיעין של הרשות אשר ממונה על- 9 יחידות החקירות האזוריות של מס הכנסה ומכס ומע"מ.

בתפקידו הנוכחי כראש מינהל המכס, מופקד ארבלי על כ- 900 עובדים ב- 7 בתי מכס ברחבי הארץ. ארבלי הוביל תהליכים ורפורמות שמיצבו את מינהל המכס הישראלי כאחד המובילים בעולם. תחת ניהולו דורג מינהל המכס הישראלי בשנתיים האחרונות במקום ה-10 מתוך 184 מדינות במדד "עשיית עסקים" של הבנק העולמי. לאור הישג זה זכה ארבלי בפרס מצוינות בניהול מטעם נציבות שירות המדינה לשנת 2010.

ארבלי הינו בעל תואר ראשון במדע המדינה ותואר שני במנהל ומדיניות ציבורית, שניהם מאוניברסיטת חיפה.

שר האוצר הודה לחברי ועדת האיתור לתפקיד מנהל רשות המסים על עבודתם המאומצת והודיע להם שהגיע לכלל מסקנה שבנסיבות הקיימות אין באפשרותו להביא לאישור הממשלה את המינוי עליו המליצו. השר ציין כי התרשם מאוד ממקצועיותו הרבה ומאישיותו הנעימה של המועמד המומלץ אך הוא סבור שבעת הזו, תפקיד מנהל רשות המסים הוא אחד התפקידים הניהוליים המורכבים והקשים ביותר בשירות הציבורי בישראל, תפקיד שדורש ניסיון ניהולי בכיר ומשמעותי. רשות המיסים עברה בשנים האחרונות טראומה שכללה חקירות משטרתיות וכתבי אישום והרשעות, שהגיעו עד להנהלה הבכירה ביותר של הרשות. שיקום רשות המיסים מחייב בראש ובראשונה מנהיגות מוכחת של מנהל בעל ניסיון שיוכל להוציא את המערכת לדרך חדשה, להחזירה לתפקוד בריא וליוזמה ולשקם את תדמיתה ואמון הציבור בה.

שר האוצר הנחה את ממלא מקום מנכ"ל משרד האוצר לבחון יחד עם נציב שירות המדינה את תנאי הסף הנדרשים ממנהל רשות המסים בשים לב לשינויים ולתמורות שחלו ברשות המיסים בשנים האחרונות ולאתגרים הכלכליים הנוכחיים. שר האוצר ציין כי סמוך לאישור תנאי הסף החדשים, בכוונתו למנות ועדה חדשה לאיתור מועמדים לתפקיד מנהל רשות המיסים.

שר האוצר ביקש להודות ליהודה נסרדישי על תרומתו הרבה לשירות המדינה, משרד האוצר ורשות המיסים ואמר: "מדובר באדם מסור מאין-כמותו, שהשקיע את מיטב שנותיו ומרצו בעשייה ציבורית. לא בכדי הוא זכה השנה בתואר היוקרתי של "יקיר שירות המדינה". הערכתי הרבה נתונה לו על עבודתו המסורה ותרומתו החשובה".

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בירך היום על החלטת שר האוצר למנות את דורון ארבלי למנהל זמני של רשות המסים. לין שכיהן בעבר כממונה על הכנסות המדינה ציין כי "מדובר בהחלטה נכונה. הגם שארבלי לא עסק ישירות במס הכנסה, הרי שיש לו ניסיון פורה ועשיר במערכת המס. הוא הוכיח עצמו כמנהל מוכשר ובעל כישורים נאותים אשר בוודאי יוכל להשתלט גם על תחום מס הכנסה."

לדבריו של לין, "ארבלי הוכיח יכולת ניהול גבוהה, קידם את אגף המכס בכל מסגרות עבודתו ואין זה כלל משנה אם הוא עסק בתחום מס הכנסה או בענף אחר ברשות המסים. ברשות המסים יש צוות מקצועי ברמה גבוהה שמתמודד עם התכנים ומה שחשוב יותר בתפקיד מנהל רשות המסים זו היכולת הניהולית. ארבלי בוודאי ידע לקדם את מערכת המס."