שר האוצר לרשות החברות: גבו מיידית דיבידנד של 1 מיליארד שקל

שר האוצר אביגדור ליברמן ומנהלת רשות החברות, מיכל רוזנבוים, נפגשו עם יושבי ראש ומנכ״לי החברות הממשלתיות. השר ליברמן הנחה את רוזנבוים לגבות דיבידנדים ועודפים בסכום של 1 מיליארד שקל באופן מיידי מהחברות הממשלתיות


08:49 ,14.04.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האוצר, אביגדור ליברמן, ומנהלת רשות החברות הממשלתיות הנכנסת, מיכל רוזנבוים, ערכו אתמול  (ד׳) מפגש עם יושבי ראש ומנכ״לי החברות הממשלתיות. שר האוצר הנחה את מנהלת רשות החברות הנכנסת, מיכל רוזנבוים לפעול מיידית לגביית דיבידנד של 1 מיליארד שקל מהחברות הממשלתיות.

 

רוזנבוים השיבה כי תפעל באופן מיידי לגביית דיבידנדים ועודפים מהחברות הממשלתיות, על מנת שכספים אלו ישרתו את תקציב המדינה, יקדמו מטרות ציבוריות חשובות ושכלל הציבור הישראלי ייהנה מפירות העשייה וההצלחה. ״היעד לגביית דיבידנד בשנת 2022 יעמוד על לא פחות ממיליארד שקל ממגוון רחב של חברות ממשלתיות״, אמרה. 

 

עם כניסתה לתפקיד הציגה מנהלת רשות החברות, מיכל רוזנבוים, את עיקרי תוכניותיה שכוללים הובלת החברות הממשלתיות להעלאת שיעורי הרווחיות, למקסום ערך החברות ומתן תשואה לבעלי המניות – אזרחי מדינת ישראל. כל זאת, לצד יצירת רגולציה דיפרנציאלית כדרך להסרת חסמים, וכן קידום וחיזוק מעמדם של הדירקטורים ויושבי הראש. 

 

כמו כן, רוזנבוים אמרה כי תפעל לגיוון מגדרי מלא זאת לאחר גיבוש תכנית מדורגת כך שעד לסוף הקדנציה יעמדו החברות ביעד של 45% נשים ואוכלוסיות גיוון. זאת לאור המצב הקיים היום שבו מכהנות ארבע יושבות ראש בלבד ו-7 מנכ״ליות מתוך מ-70 החברות הממשלתיות.

 

בנוסף, מסרה מנהלת רשות החברות הממשלתיות הנכנסת כי בכוונתה לקדם הליכי הפרטות, לעודד את החברות לגייס חוב באמצעות הבורסה, לטובת שיפור השקיפות בחברות והממשל התאגידי באמצעות הכפפתן לרגולציה של רשות ניירות ערך, כך שיהפכו לחברות אטרקטיביות בשוק.