שיתוף פעולה ישראל-קליפורניה במחקר ובפיתוח תעשייתי

תחת ההסכם, שנחתם עם המדען הראשי במשרד הכלכלה, יוכלו חברות ישראליות ומקליפורניה לקבל סיוע במסגרת פרויקטים משותפים


13:11 ,25.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מדינת קליפורניה מצטרפת למסלול שיתוף פעולה בינלאומי עם המדען הראשי במשרד הכלכלה למימון פרויקטים משותפים במחקר ובפיתוח תעשייתי.

 

במסגרת ההסכם, שייושם על ידי מתימו"פ, זרוע הביצוע של המדען הראשי וגופי היישום הרלוונטיים בארצות הברית, יזכו חברות ישראליות ואמריקאיות לסיוע במימון פרויקטים משותפים בתחומי מחקר ופיתוח נרחבים.

 

לצורך ההסכם חברו יחד המדען הראשי במשרד הכלכלה אבי חסון, הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בקליפורניה בראשות הנספח המסחרי גילי עובדיה, יחד עם ד"ר  אנדי דוד, הקונסול הכללי של משרד החוץ בקליפורניה, ומושל קליפורניה.

 

חסון: "אנחנו מברכים ושמחים על  הבעת אמון הולכת ומתמשכת של מדינות וחברות רבות בארצות הברית בכלכלה, בתעשייה ובחדשנות הישראלית, שכבר הפכו למותג עולמי. הסכמי שיתוף פעולה דוגמת ההסכם עם מדינת קליפורניה, יתרמו למשק הישראלי ביצירת משרות חדשות, קידום תהליכי מחקר ופיתוח, יוזמות טכנולוגיות ועוד".

 

ההסכם יביא לשיתוף פעולה מחקרי בין חברות ישראליות וחברות מקליפורניה ויספק את סביבת העבודה המתאימה לצורך כך. בשבועות הקרובים יפורסם קול קורא, המזמין חברות ישראליות וחברות קליפורניה להגיש במשותף הצעות לפרויקטי מו"פ, אשר ייהנו ממימון ישראלי ואמריקאי.

 

עובדיה: "ההסכם הוא תוצאה של שנים של מאמץ ושכנוע לגיוס משאבים בצד הקליפורני. החתימה כעת היא תוצר של הפעילות הענפה המתבצעת בתחום הכלכלי בין ישראל לקליפורניה, שמקדמת הנספחות המסחרית, וכהמשך ישיר להסכם האסטרטגי שנחתם בין ראש הממשלה נתניהו ומושל קליפורניה במרץ האחרון".

 

החתימה על ההסכם נעשתה במסגרת כנס ביו מד שנערך בסן דייגו. משלחת ישראלית, המונה  17 חברות ביומד, היתה חלק מהביתן הלאומי של ישראל בכנס.