קרן הסיוע לפרויקטים בינלאומיים העניקה 5 מיליון שקל לחברות ישראליות

הקרן נוסדה על ידי משרדי הכלכלה והאוצר והיא מיועדת לעזור לחברות קטנות ובינוניות להתמודד עם קשיים הכרוכים בהתמודדות במכרזים בחו"ל


10:48 ,09.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

14 חברות ישראליות נבחרו לקבל סיוע מקרן הפרויקטים ובמכרזים בינלאומיים של מינהל סחר חוץ משרד הכלכלה. חברות אלה זכו למענקים בסך כולל של 5 מיליון שקל.

 

הקרן, שנוסדה על ידי משרדי הכלכלה והאוצר, מיועדת לסייע לחברות ישראליות, קטנות ובינוניות, להתמודד עם קשיים הכרוכים בהתמודדות במכרזים וביצוע סקרי התכנות בחו"ל.

 

במינהל חר חוץ מציינים שקשיים אלו מביאים לכך שמעטות החברות הישראליות שמתמודדות על פרויקטים ברחבי העולם. הקרן עוזרת בעיקר במימון הוצאות שונות, כגון רכישת ציוד וחומרים, שירותי ייעוץ בארץ ובחו"ל, תשלום לקבלני משנה בארץ ובחו"ל, שכר עובדים, הוצאות נסיעה ועוד.

 

מאז הקמת הקרן ב-2010 חולקו במסגרתה מענקים בסך כולל של כ-30 מיליון שקל לכ-60 חברות, שהניבו, לפי הערכות, מכירות של כ-270 מיליון שקל. המשתתפות בתוכנית, שנבחרות בתום הליך סינון קפדני מקרב עשרות בקשות למענקים, זכאיות לסיוע של עד 800 אלף שקל.

 

במינהל סחר חוץ מציינים עוד, כי במקצה האחרון עמד גובה המענק הממוצע על כ-3590 אלף שקל. בנוסף, מחזור המכירות של שש חברות (42.8%) מבין החברות שזכו במענקים, היה נמוך מ-4 מיליון שקל בשנה. שש מהחברות שזכו למענק יפעלו באמריקה הלטינית ושתיים נוספות יפעלו באפריקה.

 

שר הכלכלה נפתלי בנט: "מדובר בחברות פורצות דרך עבור הכלכלה הישראלית. מדובר בכסף קטן יחסית למדינה שעושה שינוי גדול לחברה. לחברות חדשניות וצעירות קשה לעמוד בהוצאות שיכולות לפרוץ להן את הדרך לשווקים בחו"ל. חברות אלו הן נושאות לפיד החדשנות של ישראל בחו"ל ואני מקווה לראות אותן כחברות מובילות בישראל עוד חמש שנים".

 

סמנכ"ל סחר חוץ במשרד הכלכלה אוהד כהן: "על מנת להגביר את ניצול הפוטנציאל המסחרי של חברות ישראליות בחו"ל, מפעיל המינהל לסחר חוץ, על ידי מערך כלי סיוע לתעשייה, אמצעים המסייעים לחברות הישראליות לפעול בשוק הפרויקטים והמכרזים הבינלאומי ולממש את כדאיות היצוא לשווקי יעד. החברות שזכו למענקים מהקרן הן חברות חדשניות, מהמובילות בתחומן, ואנו מקווים ורוצים בהצלחתן. ברור לנו כי חברות הישראליות מתמודדות עם קשיים רבים בניסיון לפעול בזירה העולמית ואנו פועלים רבות בניסיון לעזור להן".