קבוצת דנוב מדובאי בוחנת כניסה לישראל

הקבוצה הקמעונאית הינה אחת מרשתות הקמעונאות המובילות במזרח התיכון בתחום של עיצוב הבית, ריהוט בית וגן, אביזרי מטבח, אמבטיות ושירותים. הנהלת החברה תבקר בישראל בקרוב, ותקיים סיורים ופגישות מקצועיות עם גורמי מפתח בשוק הקמעונאות


09:37 ,21.03.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת המאמצים להורדת יוקר המחייה, שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, הנחתה את מנכ״ל משרדה, ד״ר רון מלכא, לפעול להבאת רשתות קמעונאיות לישראל שיגבירו את התחרותיות בשוק הישראלי.

 

במסגרת מפגשים שהתקיימו במהלך החודשים האחרונים עם מספר רשתות קמעונאיות, נפגש בין היתר, מנכ״ל המשרד עם בכירים מקבוצת דנוב (Danube). הקבוצה הקמעונאית, שבסיסה בדובאי ומפעילה את Danube Home – הינה אחת מרשתות הקמעונאות המובילות במזרח התיכון בתחום של עיצוב הבית, ריהוט בית וגן, אביזרי מטבח, אמבטיות ושירותים ועוד.

 

ריזוואן סאג׳אן (Rizwan Sajan), הבעלים המייסד ויו״ר הקבוצה, ציין במפגש זה כי בקבוצה מבינים היטב את פוטנציאל כוח הקניה של הצרכן הישראלי אל מול היכולת שלהם להוות אלטרנטיבה זולה יותר בהשוואה לשחקנים המקומיים.

 

כתוצאה מביקור זה, החל תהליך מואץ של החברה להתקדמות בבחינת הקמת פעילות בישראל והוקם צוות עבודה משותף לקבוצת דנוב עם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ויחידות נוספות, על מנת לקדם את התהליך. במסגרת זו, תבקר הנהלת החברה בישראל בקרוב, ותקיים סיורים ופגישות מקצועיות עם גורמי מפתח בשוק הקמעונאות.

 

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: ״אנו נחושים לפעול לפתיחת השוק הישראלי לתחרות ופועלים למול שחקנים גלובאליים בשוק הקמעונאות על מנת לעודד את כניסתן לשוק. כניסת רשתות שיווק חדשות תוביל להגדלת ההיצע, הורדת יוקר המחייה וחיזוק כוח הקנייה של הצרכן הישראלי. הנספחים הכלכליים של משרד הכלכלה והתעשייה ברחבי העולם פועלים בחודשים האחרונים למשיכת שחקנים גלובאליים ואת תוצאות המאמץ אנו מתחילים לראות לנוכח גילויי ההתעניינות של רשתות מחו"ל בכלכלה הישראלית״.

 

מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד״ר רון מלכא: ״לחברה מגוון רחב של מוצרים איכותיים במחירים זולים משמעותית – בפער של עד מאות אחוזים – ביחס למוצרים דומים הנמכרים בישראל. רפורמת הייבוא אותה אנו מקדמים, המאמצת תקינה בינ"ל ומאפשרת יבוא סחורות ומוצרים על בסיס הצהרה, הופכת את השוק הישראלי לנגיש יותר עבור חברות קמעונאות גלובליות ומאפשרת גם לשחקנים מקומיים לחסוך בעלויות יבוא ותקינה. עצם הענין הרב שמגלות חברות אלו בכניסה לשוק הישראלי ועם מימוש כוונות אלו, יבטיחו כי המאמצים להסרת חסמי הסחר והוזלת תהליכי היבוא יובילו לתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן ואנו פועלים מול רשתות קמעונאיות נוספות ברחבי העולם על מנת להביא אותן לשוק הישראלי״.


חברת דנוב (Danube)) הוקמה ב- 1993 על ידי מר ריזוואן סאג׳אן (Rizwan Sajan) כחברת מסחר שבסיסה בדובאי ופועלת כיום ב-8 מדינות (איחוד האמירויות, ערב הסעודית, עומאן, בחריין, קטאר, כווית הודו וסין). הפעילות נשלטת על ידי שני סגמנטים עיקריים:  Danube Home (מציעה יותר מ-25,000 מוצרים לעיצוב ואחזקת הבית כולל רהיטי גן, אביזרי אמבטיה ועוד), וחומרי בניין. ב-2018 דורגה על ידי פורבס בין חברות הנדל״ן המובילות במזרח התיכון. ב-2019 החברה רשמה מחזור של 1.3 מיליארד דולר.