פרופ' דייויד גילה ימונה לממונה על ההגבלים העסקיים

שר התמ"ת שלום שמחון החליט למנות את גילה לאחר שבחן את שני המועמדים עליהם המליצה ועדת האיתור. גילה מומחה להגבלים עסקיים וחבר סגל הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב


00:00 ,04.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת שלום שמחון החליט כי פרופ' דיוויד גילה ימונה לממונה על ההגבלים העסקיים.

ממשרד התמ"ת נמסר כי, החלטת שמחון התקבלה לאחר התלבטות ארוכה ובחינה מעמיקה של עמדותיהם של שני המועמדים עליהם המליצה ועדת האיתור- פרופ' גילה, ובועז גולן, היועץ המשפטי של הרשות להגבלים עסקיים. בכוונת שמחון להביא את מינוי גילה לממשלה כבר בימים הקרובים.

עוד נמסר כי, פרופ גילה הוא מומחה להגבלים עסקיים, חבר סגל הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. לגילה השכלה בתחומי המשפט והכלכלה בישראל ובעולם.

השר שמחון מסר כי הוא "התרשם מאד משני המועמדים עליהם המליצה ועדת האיתור". לדבריו, לאחר הראיונות שקיים עימם, קרא מאמרים וחוות דעת שפרסמו השניים, ובסופו של דבר בחר במי שנראה לו מתאים להוביל את מדיניות הממשלה בתחום ההגבלים העסקיים.

שמחון הוסיף כי הוא רואה חשיבות רבה בהשתלבות אנשים מתחום האקדמיה בשירות הציבורי ובתרומתם לחיזוק השירות הציבורי, המשק והכלכלה. "אין לי ספק שמינוי איש אקדמיה בעל שיעור קומה, שם ומוניטין עולמיים כפרופ' גילה, יחזק את מעמדה של הרשות להגבלים עסקיים", אמר שמחון. לדבריו, פרופ' גילה הפגין בקיאות והיכרות עמוקה עם הנושאים העומדים על סדר יומה של הרשות להגבלים עסקיים, וכי התרשם מחזונו בתחום ההגבלים העסקיים, אשר הוצג בפגישתם.