עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה, יסיים את תפקידו

לנג, אשר שימש כמנכ"ל המשרד בארבע השנים האחרונות תחת חמישה שרים, ביקש משר הכלכלה אלי כהן לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים. שר הכלכלה הודה ללנג על שירותו ותרומתו המשמעותית


13:36 ,09.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה מזה 4 שנים, ביקש היום משר הכלכלה, אלי כהן, לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים. לנג מונה למנכ"ל משרד הכלכלה על ידי השר נפתלי בנט בכנסת ה-19 ומאז כיהן תחת השרים אריה דרעי, ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר משה כחלון והשר אלי כהן.

 

עם כניסתו לתפקיד, מונה לנג על ידי השרים בנט ולפיד, לעמוד בראש הוועדה  להגברת התחרות והסרת חסמים בתחום היבוא, אשר המלצותיה, בראשן הקלות ביבוא  שיאפשרו מגוון מוצרים ומחירים לצד אילוץ היבואנים והיצרנים להיות תחרותיים יותר - אושרו על ידי הממשלה.

 

עוד הוביל לנג, במשותף עם המדען הראשי והשרים בנט ודרעי, את הקמתה של רשות החדשנות, אשר החלה לפעול בינואר 2016 ומהווה כיום את הגוף המרכזי לניהול התמיכה הממשלתית בחדשנות של התעשייה הישראלית.

 

בנוסף הוביל לנג מגוון רפורמות בתחום התקינה; את קידום התחרות בשווקי הגבינות והבשר הריכוזיים; קידומה של התעשייה הישראלית לחדשנות ולתחרותיות; הרחבת פעילות סחר החוץ של ישראל בשווקים חדשים לצד קידום השקעות זרות בישראל – בראשן הרחבת פעילות חברת אינטל בישראל; קידום פתרונות חדשניים בתחום המימון והאשראי לחיזוקם של העסקים הקטנים והבינוניים; קידום שינויים משמעותיים בחוק עידוד השקעות הון ויצירת כלי סיוע חדשים לקידום התעשייה; ופעילות נרחבת בתחום התעסוקה לשם שילוב עובדות ועובדים עם שיעור השתתפות נמוך בשוק העבודה.

 

שר הכלכלה אלי כהן הודה ללנג על שירותו במשרד הכלכלה במשך ארבע השנים האחרונות, בתקופה של אתגרים משמעותיים גם בתחום הניהול, הרגולציה והממשל. "משרד הכלכלה מהווה אתגר לכל מנכ"ל החפץ לתרום לצמיחתה ולפריחתה של התעשייה, התעסוקה והכלכלה הישראלית ולהכין אותה לאתגרים משמעותיים הצפויים לנו בארץ ובעולם בשנים הבאות. התקופה הממושכת בה כיהן לנג כמנכ"ל המשרד, התחומים הרבים בהם עסק וקידם, ביסודיות, רצינות וצניעות, לצד הצלחה רבה, מעידים על מסירותו לתפקיד והאחריות שגילה כלפי כל מרכיבי המשק הישראלי, תעשיינים, צרכנים, חברות ועסקים, יצרני ויצואנים, עובדות ועובדים. אני מאחל ללנג הצלחה ובטוח שימשיך לתרום גם בעתיד לכלכלת ישראל".