עדיפות ליישובי עוטף עזה ברכישת מכסות חלב

ועדת הכלכלה אישרה תיקון לתקנות החלב: יישובי עוטף עזה יקבלו עדיפות ברכישת מכסות של יצרנים שרוצים לצאת מהענף


11:36 ,09.04.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח״כ דוד ביטן, אישרה את בקשת משרד החקלאות לתקן את תקנות תכנון משק החלב, בנושא העברת מכסות של יצרנים שיתופיים בענף הבקר. לפי התקנות שאושרו, תינתן עדיפות ברכישת מכסות עבור יצרני חלב מיישובי עוטף עזה, כחלק משיקום הרפתות שנפגעו באופן משמעותי במתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר.

 

סמנכ״ל משרד החקלאות, ד״ר אסף לוי, הציג את התקנות הדביר את התיקונים: ״לצערנו יש חקלאים שמבקשים לצאת מהענף. התקנות האמורות מסדירות איך מעבירים מכסות מאדם לאדם. יש יצרנים שיתופיים כמו קיבוצים ויש שיטת העברה שונה למושבים, כדי לשמר את הכמות באותו ענף. אנחנו מבקשים לתקן את התקנות כדי לעמוד בהחלטת הממשלה שקבעה שתינתן לרפתות בעוטף עזה קדימות ברכישה. מבקשים להסיר מגבלות שהיו בעבר, כמו זה שקיבוץ יכול לקנות מכסה בהתאם לחברים שלא נמצאים. אנחנו רוצים להגדיל את המכסות שהם יכולים לקנות. לקנות = לייצר. הייתה יתרה במכסה הכללית ונתנו אותה ליישובי העוטף. כרגע מדברים על חלב שמיוצר ע״י פלוני, המעוניין לצאת מהענף. אנחנו נותנים קדימות ליישובי העוטף אם ירצו לקנות״.

 

מנכ״ל התאחדות יצרני החלב, דגן יראל אמר: ״במקום שיש רפת – יש התיישבות, יש חקלאות ויש תקומה. במקום שאין רפת, אין חלב והמסר צריך להיות ברור: הרפת היא בבת עינה של הציונות והתקומה, במיוחד אחרי השבת השחורה״.

 

כאמור, בתום הדיון אישרה הוועדה את התקנות בקולותיהם של היו״ר ביטן, ח״כ שלום דנינו, ח״כ אלינו ברוכי וח״כ עודד פורר.