מסיכום הרבעון השני לשנת 2013 של מדד הביורוקרטיה של איגוד לשכות המסחר, המבוצע באמצעות חברת SQ, " השביל שלך להצלחה" וקבוצת גיאוקרטוגרפיה, עולה כי השיפור שהושג ברבעון הראשון של השנה נשמר גם ברבעון החולף.
מסיכום הרבעון השני עולה כי מגמת השיפור הכללית ממשיכה, עם ציון מדד יציב ברמה של 6.98 ועלייה ברמת השירות של המשרדים, כשחמישה מתוך שבעת המשרדים הנמדדים עברו את רף ציון ה-7.
בהשוואה, שנת 2012 התאפיינה בירידה זוחלת בין הרבעונים וציון המדד ברבעון האחרון של שנה זו עמד על 6.73.
נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין: "אין ספק שחל שינוי במודעותן של רשויות השלטון במדינה. ההכרה שצמצום הבירוקרטיה תתרום לצמיחה ללא תוספת תקציבית ואף תחסוך כספי מדינה מחלחלת בחשיבה של מקבלי ההחלטות, והחלטת הממשלה לייעול המגזר הציבורי מעידה על כך. יחד עם זאת, אני סבור כי יש להטיל אחריות אישית וישירה על המנכ"לים של משרדי הממשלה לשפר את המערכת הבירוקרטית במשרדם. אחריות זו תעניק תנופה להישגים נוספים".
מדד הביורוקרטיה בודק את איכות השירות וחווית הלקוח במשרדי הממשלה ובגופים הממשלתיים השונים בארבעה קריטריונים: זמינות נציגים, זמן הטיפול בפניה, יחס אישי ואיכות הפתרונות. המדד מתפרסם אחת לרבעון.
שנת 2013 נפתחה עם שיפור במגמת מדד הבירוקרטיה והרבעון הראשון רשם ציון שיא מאז תחילת המדידה של 6.97. ברבעון השני, עם הקמתה של הממשלה החדשה, שומר המדד על יציבות.
במקום הראשון נמצא שהגוף הממשלתי הנוח ביותר למגזר העסקי הוא משרד התחבורה (7.23), ששומר על התואר "המשרד הנוח לעסקים" שנה שלמה ברציפות, החל מרבעון 2 ב-2012.
במקום השני נמצא משרד הכלכלה, ששומר על יציבות בציון המדד ובמדרוג המשרדים (ברבעון קודם דורג במקום שני עם ציון מדד 7.17). ברבעונים הראשונים של 2013 המשרד מציג שיפור זאת לאחר שבמחצית השנייה של 2012 הציג ירידה בשירות מתחת לציון 7 שאפיין אותו.
במקום השלישי משרד הבריאות, עם ציון מדד של 7.15. המשרד מציג עלייה בשירות לאחר תקופה של מגמה מעורבת, בה לא הצליח לשפר את השירות, ווקפץ מהמקום החמישי למקום השלישי.
במקום הרביעי משרד הפנים, עם ציון מדד של 7.07. יצוין שברבעונים האחרונים המשרד מציג עלייה הדרגתית בשירות.
במקום החמישי, ובצמוד למקום הרביעי, נמצא הביטוח הלאומי, עם ציון מדד של 7.06. במקום השישי נמצא משרד האוצר, עם ציון מדד של 6.72. במקום השביעי והאחרון נמצאת מערכת בתי המשפט, עם ציון מדד של 6.34. הבירוקרטיה במערכת בתי המשפט ממשיכה להטריד את בעלי העסקים והם אינם מרוצים מהשירות במשרד.