ניצן קרסנטי מונתה למנהלת החמ״ל הלאומי לתעסוקת כ״א חיוני

החמ״ל הלאומי לתעסוקת כוח אדם חיוני במשרד הכלכלה והתעשייה יוטמע לראשונה בנוהל ההפעלה בשעת חירום ויופעל במצבי חירום בעתיד באופן מיידי. החמ״ל הלאומי הוקם עם תחילת מלחמת ׳חרבות ברזל׳ ובאמצעותו אוישו אלפי משרות חיוניות במשק


10:49 ,25.02.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בשבוע שעבר נערך במשרד הכלכלה והתעשייה מפגש במעמד מנכ״ל המשרד, אמנון מרחב, סמנכ״ל שירות התעסוקה, משה יפרח, ראש יחידת היערכות משרדי ממשלה ברח״ל, עופר שושן, מפקד היקל״ח, שלום כהן ונציגי משרד העבודה ומערך הדיגיטל הלאומי, לרגל חתימה על מסמך המעגן את אופן פעילותו של החמ״ל הלאומי לתעסוקת כוח אדם חיוני.

 

החמ״ל הלאומי לתעסוקת כ״א חיוני החל לפעול לראשונה במלחמת חרבות ברזל ע״י רח״ל ומשרד הכלכלה, בשיתוף משרד העבודה ושירות התעסוקה, והוא הגוף המתכלל את כל פעילות הממשלה והשותפים בחירום בתחום כח האדם החיוני, ואחראי על השמות ועל פתרונות רגולטורים מהירים העולים מהשטח.

 

החמ״ל מרכז את תמונת המצב בנושא פערי כ״א קריטיים ומתן מענה לאומי ופועל בסנכרון מול כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים, נשיאות המגזר העסקי, נשיאות המעסיקים והעסקים, מינהלת המעסיקים ופיתוח ההון האנושי, הסתדרות העובדים החדשה, ג'וינט-תבת, הסוכנות היהודית, גופי המגזר השלישי ועוד.

 

לצורך ביסוס עבודתו של החמ״ל, וכהיערכות לתרחיש החמרה במלחמה הנוכחית או בעתיד, הוחלט על מינויה של ניצן קרסנטי אשר שימשה עד כה כרמ״ט מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, למנהלת החמ״ל והיא תחליף את ינון אלרועי, ראש מערך האסדרה במשרד, אשר מילא את התפקיד עד עתה, בנוסף לתפקידו.