נחתם מזכר הבנות להגברת שיתופי הפעולה הכלכליים בין ישראל וגרמניה

שנת היובל לכינון היחסים הדיפלומטים בין המדינות, שתחול ב-2015, תצוין בשורה של אירועים ומזכרי הבנות, בין השאר יום חדשנות


10:03 ,25.02.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת המפגש הבין-ממשלתי בין גרמניה וישראל, שמתקיים השבוע בירושלים, חתמו שר הכלכלה נפתלי בנט וסגנית שר הכלכלה והאנרגיה של גרמניה איריס גלייקה על מזכר הבנות להגברת שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות.

 

בנוסף נפגש בנט עם שרת המדע והחינוך, פרופ' ג'ואנה ואנהקה, ושרת העבודה והרווחה אנדראה נאלס, ודן עימן על הרחבת שיתופי הפעולה הכלכליים בין ישראל לגרמניה ועל הרחבת הפלטפורמות והכלים הממשלתיים לסיוע לחברות משתי המדינות ביצירת קשרים עסקיים ומסחריים.

 

במסגרת הפגישה עם סגנית משרד הכלכלה והאנרגיה  נידונו קידום שיתופי פעולה ותמיכה בפרויקטי מו"פ תעשייתיים בין המדינות וקיום יום חדשנות ישראל- גרמניה, שיתקיים ב-2015, שהינה שנת היובל לכינון היחסים בין המדינות. 

 

כן דנו השנים בהרחבת הסקטורים העסקיים לשיתוף פעולה בין המדינות, בין השאר, בתחומים של אנרגיות מתחדשות ויעילות אנרגטית.

 

בנט ציין הבוקר: "אנו עדים לעניין הולך וגובר של הכלכלה והתעשייה הגדולה באירופה בחדשנות הישראלית. עדות לכך מהווים מרכזי המו"פ וההשקעות של השחקניות הגרמניות הגלובליות בשנים האחרונות בארץ. המטרה שלנו היא להביא שחקניות גרמניות מובילות נוספות לארץ ולקדם את הקשרים בין ישראל והמעצמה הכלכלית הגדולה באירופה".

 

בפגישתו עם שרת המדע והחינוך של גרמניה דן השר בשת"פ הפורה במו"פ תעשייתי בין המשרדים ובשת"פ בהכשרה מקצועית, המתקיים למעלה מ-40 שנה.

 

דגש מיוחד ניתן לציון שנת היובל ליחסים הדיפלומטיים, שיצוין בשורה של אירועים שמתוכננים להתקיים בשנת 2015. דגש זה יבוא לביטוי במספר מזכרי הבנות שייחתמו במהלך המפגש הבין-ממשלתי השבוע. משרדי הכלכלה  של המדינות סיכמו על קיום יום חדשנות ישראל-גרמניה בישראל בהובלת שני המשרדים, במסגרתו ייפגשו אנשי עסקים וחברות מובילות משתי המדינות, על מנת לדון בנושאי יזמות, השקעות, שיתופי פעולה עסקיים וחדשנות.

 

גרמניה מהווה את שוק היעד היצוא החמישי של ישראל בעולם והרביעי באירופה, והיא שותפת הסחר הגדולה ביותר בשילוב עם נתוני הייבוא ממנה, ומהווה את אחד משווקי היעד היציבים ביותר של הייצוא הישראלי. בסיכום נתוני הסחר של שנת 2013 , עולה כי היצוא הישראלי לגרמניה הסתכם ב-1.76 מיליארד דולר, (ירידה של 7.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד), בעיקרו ייצוא של תעשיית ההייטק, תקשורת וציוד רפואי: מכונות ומכשירים מכניים, ציוד חשמלי, מכשירים וכלים אופטיים ומוצרים כימיים. מנגד ישראל ייבאה מגרמניה סחורות ושירותים בערך מצטבר של 4.6 מיליארד דולר (בדומה לתקופה מקבילה אשתקד), בעיקר מכוניות, רכבים ומוצרי תחבורה, מכשירים מכניים, ציוד חשמלי ומוצרים כימיים.