נחתם מזכר הבנות בין אקוודור לישראל

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי נפגשה עם שר הייצור, החוץ, ההשקעות והדגה של אקוודור חוליו חֹוסֶה פְּרָאדֹו ועם שר השותפויות הציבוריות - פרטיות רוברטו סאלס. על הפרק: הידוק היחסים הכלכליים עם אקוודור וחתימה על מזכר הבנות בין המדינות


11:14 ,12.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול, יום רביעי ה-11.05.2022 נפגשה שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי עם שר הייצור, החוץ, ההשקעות והדגה של אקוודור, חוליו חֹוסֶה פְּרָאדֹו (Julio José Parado) ועם שר השותפויות הציבוריות – פרטיות של אקוודור רוברטו סאלס.

 

הפגישה, שהתקיימה בלשכת השרה ברביבאי בירושלים, נערכה בהמשך לפגישת זום שהתקיימה בין מנהל מינהל סחר חוץ, מר אוהד כהן לסגן השר האקוודורי לייצור, סחר חוץ והשקעות – דניאל לאגארדה טומה (Daniel Legarda Touma) לפני כחודשיים.

 

במהלך הפגישה שוחחו השרים בדרכים להידוק שיתוף הפעולה הכלכלי והצמיחה העסקית הבילטראלית בין שתי המדינות. כמו כן על מנת לקדם את הרחבת קשרי והיקף הסחר, נחתם מזכר הבנות בדבר שיתוף פעולה בסחר וכלכלה כחלק מהעמקת הקשרים הקיימים.

 

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: ״אני שמחה לחתום בשם מדינת ישראל על מזכר ההבנות המהווה נדבך נוסף ומשמעותי ליחסים הכלכליים והמסחריים בין ישראל לאקוודור. אנו תקווה כי המזכר יתרום לחיזוק הפעילות העסקית הבילטראלית״.

 

מנהל מינהל סחר חוץ מר אוהד כהן: ״מזכר ההבנות נועד לחזק את שיתוף הפעולה בתחומי הסחר ההדדי לרבות באמצעות הקמתה של ועדה משותפת שתפעל להעמקת והרחבת קשרי הסחר בין המדינות. מזכר זה מהווה אבן דרך ביחסים הכלכליים ואנו תקווה כי יגביר את היצוא והסחר בין המדינות״.

 

נכון לשנת 2021, אקוודור, הממוקמת בחלקה הצפון-מערבי של דרום אמריקה, מייצאת לישראל בעיקר תוצרת חקלאית טרייה ומוצרי מזון בסך של כ-8 מיליון דולר, בעוד היא מייבאת מישראל מכונות ומיכון חשמלי וטכני, גומי ופלסטיק, וכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות בסך של כ-36 מיליון דולר. היקף הסחר ההדדי בסחורות בין המדינות מוערך בכ-44 מיליון דולר.