נחתם הסכם שיתוף פעולה סייבר-פיננסי בין ישראל לארה"ב

ההסכם מעמיק ומהדק את שיתוף הפעולה בהגנה על תשתיות פיננסיות ויציבות המגזר הפיננסי, לצורך חיזוק חוסנה של המערכת הפיננסית הלאומית והבינלאומית


14:46 ,25.08.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע נחתם הסכם שיתוף פעולה (MOU) בתחום סייבר-פיננסי בין משרדי האוצר של ישראל וארה"ב. מהצד הישראלי, ההסכם נחתם על ידי יוני מור, ראש מערך סייבר, חירום ובטחון במשרד האוצר. מהצד האמריקאי, חתם על ההסכם טוד קונקלין, Deputy Assistant Secretary.

 

ההסכם מעמיק ומהדק את שיתוף הפעולה בהגנה על תשתיות פיננסיות ויציבות המגזר הפיננסי, לצורך חיזוק חוסנה של המערכת הפיננסית הלאומית והבינלאומית.

 

במסגרת ההסכם, הצדדים ישתפו מידע סייבר פיננסי לרבות מידע על אבטחת סייבר, אירועים ואיומים. וכן הם יפתחו מתודולוגיות עבודה לחיזוק חוסן המערכת הפיננסית.

 

עוד סוכם שיבוצעו תרגילים סייבר-פיננסיים משותפים וחוצי גבולות, ובמסגרת זו יקיימו תרגיל סייבר-פיננסי בילטרלי ראשון, המתרגל את עמידות המערכת הפיננסית אל מול מתקפת סייבר. התרגיל יתקיים לקראת סוף 2022.

 

ההסכם הינו הראשון מסוגו עליו חותמים משרדי האוצר בתחום המשלב סייבר ופיננסים בהמשך למובילותה של מדינת ישראל בתחום הסייבר-הפיננסי.

 

לדברי שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אנו מעמיקים היום את השותפות ארוכת השנים בין ישראל וארה"ב ופורסים כיפת ברזל למערכת הפיננסית להגנה מפני איומי סייבר״.

 

סגן מזכירת האוצר של ארה"ב, Wally Adeyemo אמר: "אנו שמחים לקבל את ממשלת ישראל כשותפה למאמץ הגלובלי שלנו להפסיק את הכופרה. שותפות זו כבר הביאה לשיתוף נתונים על איומי סייבר בזמן אמת בכדי למנוע הפצת כופרה והתקפות סייבר אחרות מלהשפיע על הסקטור הכלכלי של ארה"ב. אנו מצפים להרחיב את השותפות הזו".

 

ראש מערך סייבר, חירום וביטחון במשרד האוצר, יוני מור ציין כי זוהי אבן דרך משמעותית בחיזוק תפיסת ההגנה בסייבר למערכת הפיננסית והיא מהווה סנונית ראשונה להסכמים ושיתופים פעולה בין לאומיים בתחומים אלו.