נחתם הסכם הכרה הדדית של מוצרי תקשורת בין ישראל וארצות הברית

במסגרת ההסכם מתחייבת כל מדינה להכיר בבדיקות ובתקינה שעבר מוצר על ידי גופים מורשים בכל אחת מהמדינות


00:00 ,16.10.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת שלום שמחון חתם אתמול (ב') עם סגנית נציב הסחר האמריקאי, השגרירה מרים ספירו, על הסכם הכרה הדדית לבדיקות מוצרי תקשורת בין ישראל לארצות הברית.

מדובר בהסכם השני מסוגו עבור ישראל, עליו עבדו בשיתוף משרדי התמ"ת והתקשורת. משמעותו היא הכרה במערך התקינה והמעבדות הישראלי בתחום מוצרי תקשורת כשווה ערך לזה האמריקאי.

בהתאם להסכם החדש, מוצר ישראלי שייבדק בארץ, בהתאם לדרישות הרגולציה האמריקאית, לא יצטרך לעבור בדיקה מחודשת בארצות הברית.

הסכםהכרה הדדית(MRA) לתאימות מוצרים לדרישות המקומיות הינו הסכם בין שני צדדים, או יותר, הקובע כי תהליכי הבדיקה והתקינה בכל אחד מהצדדים, שיבוצעו על ידי גופים המאושרים בשתי המדינות, מקובלים גם על הצד השני. זאת לצורך תהליכי יבוא של מוצרי טלקום.

ההסכם עם ארצות הברית צפוי להיכנס לתוקף לאחר שיושלמו הליכי האשרור המקומיים הנדרשים בשתי המדינות.

יצוין שתחום מוצרי התקשורת מהווה תחום מוביל ביצוא הישראלי. תעשיית התקשורת מייצאת לעולם ציוד תקשורת בהיקף של 3.4 מיליארד דולר בשנה (2011). בשנת 2011 יצוא מוצרי התקשורת לארה"ב עמד על סך של כ-1.2 מיליארד דולר.

שמחון: "הסכם זה הוא חלק ממדיניות המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת, לפעול למען הסרת חסמי סחר בלתי מכסיים ולפתח מסגרת הסכמית מחייבת שתהווה תשתית לייצוא הישראלי. לתהליכים אלו השפעה משמעותית על כושר הייצוא של התעשייה הטכנולוגית הישראלית, המהווה מנוע צמיחה מרכזי במשק. משרדי, בשיתוף המשרדים המקצועיים הרלוונטיים, ימשיך ויפעל לחתימה על הסכמים דומים עם מדינות נוספות".  

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת אוהד כהן: "ההסכם עתיד לחסוך עלויות משמעותיות לחברות המייצאות ציוד תקשורת לארצות הברית ולהביא לפישוט משמעותי בהליכי הייצוא. מעבר לכך, יש להסכם משמעות רבה בהיבט ההכרה במערך התקינה הישראלית. ההסכם יקדם את מעמדן הבינלאומי של מספר מעבדות בארץ, העוסקות בבדיקות הבטיחות והתאימות של הציוד המיועד לייצוא".