מתגבשות הסכמות בתקנות יבוא מקביל התמרוקים

שרי הכלכלה והבריאות הסכימו כי משחות שיניים ומי פה יוחרגו מתקנות התמרוקים ולא תוחמר הרגולציה ביבואם. כמו כן תורחב רשימת המדינות המוכרות ליבוא מקביל לישראל


14:15 ,06.11.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

 

שר הכלכלה והבריאות הגיעו להסכמות ראשוניות באשר לתקנות התמרוקים והן יוגשו למשרד המשפטים עד ליום 10.11.17 בנוסח המתוקן. על פי ההסכמות בין השרים, יוחרגו משחות השיניים ומי הפה מהתקנות, ולא תוחמר הרגולציה ביבואם.

 

עוד סוכם כי רשימת המדינות מהן מאושר יבוא מקביל תורחב, ותכלול מדינות נוספות בכדי להגביר את התחרות בשווקים.

 

ממשרד הכלכלה והתעשייה נמסר כי שוק מוצרי הטיפוח והתמרוקים, שהיקף פעילותו נאמד בהיקף של כ-8.6 מיליארד שקל בשנה, הינו שוק ריכוזי, המאופיין בחסמי יבוא רבים התורמים לשמירת הריכוזיות בו. היבואנים הגדולים של המותגים החזקים הנם מעטים ומרכזים כוח שוק רב, אך במקום ליצור יתרונות לגודל, הם מנצלים את הבלעדיות בייצוג מותגים בינלאומיים וגובים מחירים מופרזים מהצרכן.

 

ממשרד הכלכלה והתעשייה נמסר עוד כי אחד החסמים המרכזיים המשמר את הריכוזיות הגבוהה בשוק זה, הינו הקושי ביבוא מקביל, ולפיכך הסרת החסמים בשוק ליבוא מקביל, הנו גם אחד הפתרונות החשובים להגברת התחרות והקטנת הריכוזיות.

 

ממשרד הכלכלה נמסר כי התקנות הקודמות לא סיפקו מענה כנדרש לבעיות בשוק – משכך כאמור מגובשות תקנות חדשות שיוגשו עד אמצע חודש נובמבר.