מש׳ הכלכלה: תיקים פליליים נגד מפקיעי מחירים

במבצע משולב של מינהל אכיפה ומדידה במשרד הכלכלה ומשטרת ישראל במושבים ובחופים סביב הכנרת נבדקו הפקעות מחירים של מוצרים בפיקוח ממשלתי, בוצעו 11 ביקורות בבתי עסק ונמצאו הפקעות מחירים עד 338%


13:53 ,30.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

מפקחי מינהל אכיפה ומדידה במשרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משטרת טבריה, יצאו למבצע ביקורת בבתי עסק לבדיקת מכירת מוצרים במחירים התואמים את צו הפיקוח על מצרכים ושירותים במושבים ובחופים סביב הכנרת.

 

המפקחים פקדו 11 בתי עסק באזור סובב כנרת ובהתאם להפרות שנמצאו, נפתחו 3 תיקי חקירה נגד בעלי העסקים. בין היתר, מצאו המפקחים הפקעות מחירים של עד 338% מעל המחיר המפוקח. כנגד הפרות יינקטו הליכים פליליים לרבות הגשת כתבי אישום פליליים במקרים המתאימים, בהם צפויים להיות מוטלים על ידי בית המשפט עונשים כספיים גבוהים, כאשר הקנס המקסימלי בחוק הוא עד כ-226,000 שקל.

 

דוגמא להפקעות מחירים: 

מלח 1 ק״ג בפיקוח ב-7 שקלים במקום ב-2.07 שקלים.

תבנית ביצים 30 יח׳ גודל מדיום ב-60 שקלים במקום ב-32.23 שקלים.

חלב 3% תנובה 1 ליטר ב-10 שקלים במקום ב-7.11 שקלים.

 

אופיר פלוט, מנהל אגף אכיפה ומדידה במשרד הכלכלה: ״מי שנתפס בהפרת החוק והפקעת מחירים, יינקטו כנגדו הליכים פליליים וצפויים להיות מוטלים על ידי בית המשפט עונשים כספיים גבוהים. עוד ציין פלוט כי לצרכנים תפקיד חשוב ביותר, בייחוד בימים אלו של חופשת הקיץ, כאשר בנוסף לרכישות הרגילות, מתבצעות רכישות רבות שלא במקומות בהם רגיל הצרכן לבצען בשגרה, לבדוק את המחירים ולדווח למשרד הכלכלה במידה וישנו חשד למחיר מופקע. כל תלונה תטופל במסירות ובמהירות וכנגד המפרים ימוצה הדין״.