מש׳ הכלכלה: עשרה נספחים ונספחות כלכליים חדשים

משרד הכלכלה והתעשייה ממנה עשרה נספחים ונספחות כלכליים אשר יפעלו לחיזוק היצוא הישראלי בעולם ולמשיכת השקעות זרות בצל המלחמה הנמשכת. שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: ״משימה חשובה ומורכבת של ייצוג הכלכלה והתעשייה הישראלית בעולם בתקופה המאתגרת ביותר״


13:54 ,22.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה הודיע על מינויים של עשרה נספחים כלכליים אשר יכהנו בנספחויות כלכליות בעולם ויובילו את מאמצי משרד הכלכלה והתעשייה לסיוע ליצוא הישראלי, משיכת השקעות זרות וניהול מדיניות הסחר של מדינת ישראל בעולם. בנוסף, פועל מערך הנספחים הכלכליים גם לאיתור מקורות יבוא חלופיים לישראל להתמודדות עם החרם הטורקי ולהפחתת יוקר המחייה.  

 

מינהל סחר חוץ מפעיל 55 משרדי כלכלה וסחר בבירות כלכליות ברחבי העולם ופועל לקידום מדיניות הסחר של מדינת ישראל באמצעות ניהול מו"מ על הסכמי סחר וסיוע לתעשייה הישראלית בפריצה לשווקים חדשים בחו״ל וגיוון היצוא. כמו כן, פועל מערך הנספחים הכלכליים של המינהל למשיכת השקעות זרות איכותיות לישראל ולסיוע במאמצי שיווק ליצואנים ישראלים. 

 

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת: ״על הנספחות והנספחים מוטלת משימה חשובה ומורכבת של ייצוג הכלכלה והתעשייה הישראלית בעולם בתקופה המאתגרת ביותר שידעה מדינת ישראל. הלחימה בחזית הכלכלית מחייבת אותנו להמשיך ולפעול לקידום הרציפות וההמשכיות העסקית של התעשייה הישראלית בעולם וזוהי משימתם של הנספחים הכלכליים. משרד הכלכלה והתעשייה יספק להם את כל הכלים לעמוד במשימה זו ולסייע ליצוא הישראלי להגיע לגבהים חדשים״.

 

במחצית הראשונה של שנת 2024, טיפל מערך הנספחויות הכלכליות בלמעלה מ- 2,500 פניות יצואנים, קיים מעל 1,000 אירועים בהשתתפות מעל 2,000 חברות ישראליות ו-13,000 חברות זרות אשר הניבו כ-21,500 פגישות עסקיות איכותיות. בנוסף, תועדו במינהל בתקופה זו מספר רב של ״סיפורי הצלחה״ ראשוניים של חברות ישראליות אשר נעזרו במערך הנספחויות המוערכים בסכום התחלתי של כחצי מיליארד שקל. סכום אשר צפוי לגדול משמעותית בשנים הבאות.

 

מנהל מינהל סחר חוץ, רועי פישר: ״מינהל סחר חוץ פועל לקידום האינטרסים העסקיים של החברות הישראליות בעולם. אנו נדרשים למשימות רבות ומגוונות אשר המציאות הנוכחית מזמנת לנו – מהתמודדות עם חרמות כלכליות גלויות ושקטות ועד לפיתוח מואץ של שווקים חדשים עבור חברות ישראליות ומשימות הסברה כלכלית. הנספחים והנספחות הכלכליים מגיעים מרקעים רחבים ומגוונים המסייעים להם לייצג נאמנה את המגוון העשיר של הכלכלה הישראלית והחברות הישראליות ברחבי העולם. גם כיום ישנו ביקוש ער ברחבי העולם לחדשנות ולכושר ההמצאה הישראלי והצוות הרחב שלנו עומד לרשות כלל החברות בישראל״. 

 

יואב סיידל יחל בימים אלה את תפקידו כציר הכלכלי וראש נספחות משרד הכלכלה והתעשייה בשגרירות ישראל בוושינגטון, ארה״ב. מתן ספרן יחל בימים אלה כהונתו כנספח הכלכלי וראש נספחות משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי בשגרירות ישראל בלונדון, הממלכה המאוחדת. ד״ר שי מוזס יחל את כהונתו כנספח הכלכלי וראש נספחות מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי לארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח, ה-OECD בפריז, צרפת. יניב טסל יחל את כהונתו כנספח הכלכלי וראש נספחות מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי בשגרירות ישראל בברלין, גרמניה. יפעת ענבר תחל את כהונתה כנספחת הכלכלית בשגרירות ישראל בבייג׳ינג, סין. ימית איתיאל  תחל את כהונתה כנספחת הכלכלית וראש נספחות מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי בשגרירות ישראל בבוגוטה, קולומביה. יריב גולדברג יחל את כהונתו כנספח הכלכלי וראש נספחות מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי בשגרירות ישראל בסנטיאגו, צ׳ילה. סיון כפיר כץ, תחל את כהונתה כנספחת הכלכלית וראש נספחות מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי בשגרירות ישראל במקסיקו סיטי, מקסיקו. חן פרץ יחל את כהונתו כנספח הכלכלי וראש נספחות מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי בשגרירות ישראל בהאנוי, וייטנאם. אופק ונציאנר, תחל את כהונתה כנספחת הכלכלית וראש נספחות מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי בשגרירות ישראל במנילה, פיליפינים.