מש׳ הכלכלה: גיוס של 4,000 בני נוער עקב מחסור בעובדים מהרש״פ

השר ברקת: בעקבות המלחמה ומצב החירום במדינה, קיים מחסור של עובדים ערבים שלא מגיעים לעבודה מהרשות הפלסטינית. זה פער שצפוי להיפתר בימים הקרובים, בין השאר באמצעות סיוע של משרד הכלכלה לגיוס כ-4,000 בני נוער, בני מכינות, מלש״בים ועוד״


13:32 ,10.10.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת קיים הבוקר את ישיבת הערכת המצב המשרדית, המתקיימת באופן שוטף מספר פעמים ביום, מאז תחילת המלחמה. במסגרת זו, בה לוקחת חלק הנהלת משרד הכלכלה והתעשייה, וגופי הסמך השונים, האחראיים על פעילות מגזר התעשייה והעסקים ותפקודם באופן רציף, קיבל השר סקירה אשר התמקדה במצב מלאי המזון והאספקה לרשתות המזון והמרכולים.

 

גורמי המשרד, הפועלים בתחומי התעשייה, נמצאים בקשר ישיר עם כל הגורמים הרלוונטיים ומקבלים דיווחים שוטפים על מצב המשק. רמת המלאים הקיימת אצל יצרני המזון בישראל גבוהה ומתנהלת כסדרה, הן ברמת הייצור המקומי והן המזון המיובא ולא נמצא נכון לעכשיו מחסור במוצרים, או בחומרי גלם. באשר ליבוא חומרי גלם ומוצרים, המעברים הימיים והאוויריים פועלים כסדרם.

 

שר הכלכלה הנחה את גורמי המשרד להמשיך בניטור בעיות ומתן מענה מהיר ויעיל לכלל גורמי התעשייה במעגלים השונים, כך שבכל אזורי הארץ, ניתן יהיה לרכוש באופן שוטף את כל הנדרש. כלל שירותי המשרד ממשיכים לפעול באופן שוטף ולתת מענה, באמצעות מוקד המשרד לעסקים בטלפון 6150* בפניות ישירות לגורמי המשרד השונים - מינהל תעשיות; הממונה על חוקיות היבוא; הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים;  מינהל סחר חוץ; אגף מסחר ושירותים ועוד.

 

השר ברקת: ״בעקבות המלחמה ומצב החירום במדינה, קיים מחסור של עובדים ערבים שלא מגיעים לעבודה מהרשות הפלסטינית. זו ירידה קלה מאד מסך היקף הייצור במדינה, פער שצפוי להיפתר בימים הקרובים, בין השאר באמצעות סיוע של משרד הכלכלה לגיוס כ-4,000 בני נוער, בני מכינות, מלש״בים ועוד.

 

אתגר נוסף, בעיקר בדרום, הוא בקשיים בהפצה מהמרכזים הלוגיסטים אל הרשתות, וגם בגידול בביקוש בעקבות אגירת מזון של אזרחי ישראל. פער זה צפוי להיסגר באמצעות הקמעונאים במהלך הימים הקרובים שיאפשרו את תקינות ההספקה והשלמת מוצרים על המדפים. חשוב להדגיש: אין בעיות במלאים במים, או במזון במדינת ישראל״.