משרד התחבורה היעיל, מערכת בתי המשפט עדיין מבזבזת זמן

שנת 2013 נפתחה עם מגמת שיפור במדד הבירוקרטיה, הדירוג הרבעוני של איגוד לשכות המסחר


00:00 ,10.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

מסיכום הרבעון הראשון בשנת 2013 של מדד הביורוקרטיה של איגוד לשכות המסחר, המבוצע באמצעות חברת SQ "השביל שלך להצלחה", עולה שהמדד רשם עלייה בשירות לעומת הרבעון הקודם והציג ציון שיא מאז תחילת המדידה של 6.97. זאת לאחר מגמת ירידה בשנת 2012 בין הרבעונים.

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין: "אין ספק כי למדד הביורוקרטיה היתה השפעה משמעותית בחיזוק המודעות של משרדי הממשלה לשפר את השירות לאזרח ולמגזר העסקי, אולם אסור להסתפק בכך. צמצום הביורוקרטיה והרגולציה, יחד עם שיפור השירות, הם אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של המשק וניתן לבצעם ללא עלות כספית".

לין מציע להטיל חובה אישית על המנכ"לים של כל משרדי הממשלה להשקיע בניהול יעיל ובשיפור השירות לציבור ולעסקים.

מנכ"ל SQ שי חיון: "הנתונים מראים שברבעון הראשון של 2013 משרדי התמ"ת, האוצר ומערכת בתי המשפט הציגו שיפור במדדי זמן הלקוח, משרד הבריאות והביטוח הלאומי שיפרו את היחס האישי של העובדים. משרד התחבורה שיפר את היחס האישי וזמן הלקוח ומשרד הפנים השתפר הן ביחס האישי והן במקצועיות ואיכות הפתרון".

במקום הראשון מבחינת היותו הגוף הממשלתי הנוח ביותר למגזר העסקי ניצב משרד התחבורה (7.44), ששומר על המקום הראשון רבעון שלישי ברציפות. במקום השני נמצא משרד התמ"ת (7.17), שרשם עלייה ברבעון הנוכחי (לעומת 6.90 ברבעון קודם). במקום השלישי משרד הפנים, שמציג רבעון שני ברציפות של עלייה בשירות ופותח את שנת 2013 עם ציון מדד של 6.93. במקום הרביעי משרד האוצר, עם ציון מדד של 6.80. מקום החמישי משרד הבריאות, עם ציון מדד של 6.78. במקום השישי הביטוח הלאומי, עם ציון מדד של 6.76. במקום השביעי והאחרון נמצאת מערכת בתי המשפט, עם ציון מדד של 6.48.

לפי מדד הביורוקרטיה, נושא הסחבת וזמן הטיפול הם גורם הביורוקרטיה העיקרי. נתוני המדד מעלים כי הגורם המתהדר בתואר מבזבז הזמן הגבוה ביותר הינה מערכת בתי המשפט, עם זמן שיא של כמעט 28 שבועות (מעל חצי שנה) לטיפול בעסקים הפונים אליה.

נתוני המדד מראים כי הפונים לביטוח הלאומי מדווחים על זמני טיפול ארוכים בכמעט חודשיים (6.15 שבועות) מהזמן הסביר (0.85 שבועות) בעיניהם. במשרד האוצר זמן הטיפול בפועל עומד על 6.39 שבועות לעומת 1.25 שבועות שהינו זמן סביר לטיפול בעיני העסקים. הסחבת במשרד הבריאות לא מצטמצמת ברבעון הנוכחי. העסקים מדווחים כי הטיפול במשרד הבריאות לוקח בממוצע 9.51 שבועות בעוד שזמן הטיפול הנתפס כסביר עומד על 2.9 שבועות. במשרד הפנים זמן הטיפול הממוצע עומד על 12.7 שבועות בעוד זמן הטיפול הסביר עומד על 4.44, הבדל של כשמונה שבועות.

במשרד התמ"ת משך הטיפול הממוצע אורך 8.92 שבועות, בעוד הזמן הנתפס כסביר עומד על 6.70 שבועות. במשרד התחבורה זמן הטיפול בפועל הוא הקצר ביותר מבין המשרדים (בדומה לרבעונים קודמים), והוא עומד על 4.34 שבועות לעומת 1.27 שבועות, שהינו זמן סביר לטיפול בעיני העסקים.