משרד הכלכלה: רפורמת היבוא תושלם בקרוב

מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב: ״אנו פועלים להשלמת הליך חקיקת רפורמת מה שטוב לאירופה טוב לישראל כבר בתחילת המושב הבא. הרפומה הזו תביא בשורה משמעותית לצרכנים בשנים הקרובות ותשנה את הרגלי הייבוא הייצור והשיווק במדינת ישראל מן היסוד״


12:46 ,04.04.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשרד הכלכלה נמסר כי רפורמת ״מה שטוב לאירופה - טוב לישראל״ תהפוך את ישראל לחלק משוק ענקי של מאות מיליוני צרכנים ברחבי העולם ותביא לרגולציה אחידה בין ישראל למרבית המדינות המתקדמות במערב. עם אישור הרפורמה בקריאה ראשונה, כעת החוקים יוכנו לקריאה שניה ושלישית בפגרה ויאושרו סופית מיד עם תחילת המושב הבא של הכנסת.

 

שר הכלכלה ניר ברקת: ״אני מודה לחברי וחברות הכנסת, מהקואליציה והאופוזיציה שתמכו ברפורמה החשובה שלנו, מה שטוב לאירופה טוב לישראל. הרפורמה תבטל שכבות אדירות של רגולציה ותקינה מיותרת שמונעת ייבוא לישראל וגורמת לחוסר תחרות ומחירים גבוהים. זוהי הרפורמה הכי חשובה של ממשלת ישראל. רפורמה עמוקה ויסודית עליה עבדתי מיום כניסתי לתפקיד אני נחוש להעביר את הרפורמה יחד עם רה״מ, שר האוצר, שר הבריאות - וכך נעשה. כי מה שטוב לחצי מיליארד אירופאים - טוב גם לעשרה מיליון ישראלים״. 

 

מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב, הוסיף: ״הבשורה המשמעויות אותה מביאה הרפורמה, בשונה מקודמותיה, היא בהיקפיה. מדובר ברפורמה רוחבית, הכוללת מוצרים מתחום התקינה, בהם מוצרי חשמל לבית רהיטים צעצועים מגוון מוצרים לבית ולפנאי, מוצרי מזון, תמרוקים, חשמל ואנרגיה, ובקנה גם מוצרי חקלאות. מדובר בשינוי מקיף ומשמעותי של כל רגולציית כניסת מוצרים לישראל, שינוי שיקל מיידית על היבואנים והיצרנים וכמובן על הצרכנים ומשקי הבית. חשוב לציין את שילוב הפעולות ושילוב הכוחות של משרדי הממשלה בהם, האוצר, הבריאות האנרגיה והמשפטים, בהובלת משרד הכלכלה. מדובר ברפורמה משמעותית, בעלת אפקט והשפעה נרחבת על השוק בישראל והיא עוד צעד משמעותי להגדלת התחרות, ההיצע והגיוון בשוק הישראלי. אני מברך את כל מי שעוסק בנושא ומאמין שהחקיקה תושלם במהרה במושב הכנסת הבא״.