משרד הכלכלה קיבל תקן לניהול אבטחת מידע

במסגרת החלטת ממשלה לחיזוק אבטחת המידע במשרדי הממשלה השונים, נערך משרד הכלכלה והתעשייה בחודשים האחרונים להטמעת נהלים חדשים בתחום זה ובהתגוננות מפני איומי הסייבר. התקבל תקן 27001 ISO


13:22 ,09.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

בתשעת החודשים האחרונים, עבר משרד הכלכלה והתעשייה תהליך הטמעה של תהליכים ונהלים בתחום אבטחת המידע בהובלת אגף הביטחון והאגף למערכות מידע שבמשרד, בליווי של חברת הייעוץ Triad Security. תחום זה הינו מקיף ונוגע לכלל יחידות המשרד השונות, וכולל בתוכו רישום קבצים ומאגרים, קביעת מדיניות של אבטחת המידע בארגון והטמעה של נהלי עבודה.

 

במהלך העבודה עם חברת הייעוץ, עבר המשרד מיפוי מקיף של כלל המערכות שברשותו וכן של הסיכונים הקיימים, ונכתבו נהלי אבטחת המידע החדשים של המשרד. בנוסף, נערכו בקרות ותרגילים, הועברו הדרכות וניתנו הסברים לכלל עובדי המשרד בתחום. בתום העבודה, נערך מבדק הסמכה על ידי סוקר חיצוני מטעם גוף מוסמך לבצע התעדה של תקן זה, ומשרד הכלכלה והתעשייה עבר אותו בהצלחה. היום (19 בדצמבר) נערך טקס חגיגי במעמד מנכ״ל המשרד מר שי רינסקי להענקת תו התקן הרשמי למשרד הכלכלה והתעשייה.

 

פיני לוי, מנהל אגף ביטחון: ״מדובר בשיתוף פעולה משרדי הכרחי וחשוב, בדגש על ההתגוננות מפני איומי הסייבר שהולכים ומתרחבים. שמירה על נהלי אבטחת המידע תבטיח את השמירה על התנהלות תקינה של המשרד, גם בין היחידות השונות וגם מול גורמים חיצוניים שעובדים עם המשרד״.

 

שמעון ברונר, מנהל אגף מערכות מידע: ״הפרויקט שהובלנו בחודשים האחרונים הינו בעל חשיבות גבוהה בכל מה שקשור לניהול נכון ואחראי של מערכות המידע של המשרד. מעבר לכך שמדובר בהחלטה של הממשלה, אני רואה חשיבות רבה בגיבוש והטמעת הנהלים החדשים, ובטוח שמדובר בצעד חשוב לפעילות השוטפת של המשרד״.

 

בתמונה (מימין): שמעון ברונר, מנהל אגף מערכות מידע, שי רינסקי, מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, נאור מורנו, מנכ״ל חברת הייעוץ Triad Security, קובי בכר, ראש צוות חברת הייעוץ Triad Security, פיני לוי, מנהל אגף ביטחון משרד הכלכלה. צילום: יח״צ משרד הכלכלה , סבין שטרנברג