משרד הכלכלה: סיוע של 30 מיליון שקל למפעלים בצפון

המסלול מיועד לעסקים שפעלו באזור לפני ה-7 באוקטובר ומעוניינים לבצע השקעות ברכוש קבוע, במטרה לחזור לרמת הפעילות ערב המלחמה. העסקים באזור הצפון יוכלו לבצע השקעות הון ולקבל מענק של עד 50% מהיקף ההשקעה


11:52 ,20.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

לאור התמשכות מצב הלחימה בצפון הארץ והשפעתו המשמעותית על הפעילות התעשייתית באזור, יוצאת הרשות להשקעות במסלול השקעות הון ייעודי לסיוע בשימור הפעילות העסקית ועידוד הצמיחה של העסקים, בדגש על בתחום התעשייה. המסלול מיועד לעסקים שפעלו באזור לפני ה- 7.10.23 ומעוניינים לבצע השקעות ברכוש קבוע, במטרה לחזור לרמת הפעילות ערב המלחמה.

 

במטרה לאפשר סיוע מהיר, גיבשה הרשות להשקעות מסלול סיוע ייעודי ומהיר בהיקף של 30 מיליון שקלים, במסגרתו יוכלו עסקים באזור הצפון לבצע השקעות הון ולקבל מענק של עד 50% מהיקף ההשקעה. גם עסקים שקיבלו פיצוי ממס רכוש לשם שיקום והצטיידות, יוכלו לקבל במצטבר עד 75% מענק למימון השקעות ההון במסגרת המסלול.

 

בתכנית שני מסלולים: מסלול מהיר בשיטת כל הקודם זוכה, לתוכניות בהיקף השקעה עד 2 מיליון שקלים; ומסלול תחרותי לתוכניות השקעה בהיקף העולה על 2 מיליון, כאשר תקרת המענק לעסק במסלול זה הינה 15 מיליון שקל. המסלולים פתוחים לעסקים בדגש על תעשייה. למעט התחומים המפורטים בהוראה.

 

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: ״הסיוע למפעלים בצפון הארץ הוא צעד קריטי לשמירה על התעשייה המקומית ולהבטחת צמיחתה, במיוחד בתקופה מאתגרת זו. הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה מובילה את המהלך במטרה להעניק לעסקים את התמיכה הנדרשת לשיקום מהיר וחזרה לפעילות מלאה. באמצעות המסלול הייעודי שגיבשנו, נבטיח את יכולתם של המפעלים לצלוח את המשבר, לחזור לפעילותם השוטפת ולהמשיך להתחזק״.

 

שלמה אטיאס, מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה: ״התעשייה והעסקים  בגבול הצפון חוו פגיעה קשה ועלינו לספק להם את התנאים המיטביים להשתקם ולצמוח והמסלול החדש ייסע להם בשימור הפעילות העסקית ובצמיחה מחדש. נמשיך להיות קשובים לשטח ולספק פתרונות מיידים במטרה לעודד פיתוח וצמיחה של התעשייה והעסקים ביישובי האזורים הנפגעים, בצפון ובדרום״.

 

ניתן לעיין בפרטי המסלולים ולהגיש בקשות החל מתאריך 9.9.24 בקישור הנ״ל.