משרד הכלכלה: מקשיבים לעסקים בתחום המסחר והשירותים

משרד הכלכלה והתעשייה הקים אתר להתייעצות ציבור, במטרה לשמוע על מחשבות ורעיונות שיש לעסקים בנושא, ובעיקר: אילו כלים וטכנולוגיות יוכלו לסייע להגדיל את תפוקת העסק? מה מונע או מעכב הטמעה שלהם בעסק?


12:29 ,01.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חדשנות הנה אחד הגורמים המשמעותיים המשפיעים על פריון העבודה - חדשנות והטמעה של טכנולוגיות חדשות מאפשרות בין היתר קפיצת מדרגה בפרודוקטיביות וביעילות של העסק ומקדמות את התחרות בענף.

 

סמנכ״ל מסחר ושירותים במשרד הכלכלה, יאיר אלבין, ציין כי ״קיימים היום פתרונות טכנולוגיים מגוונים המאפשרים קפיצת מדרגה בעסק והקלה בתפעול השוטף, ובהם: מערכות ניהול לעסק וניהול לקוחות, ניתוח נתוני עתק, שימוש בבינה מלאכותית לתובנות עסקיות, רובוטיקה ואוטומציה, האינטרנט של הדברים, מסחר מקוון ועוד ועוד. למרות שרבות מהטכנולוגיות הללו מפותחות בישראל, נתוני המקרו מצביעים על פערים גדולים בהשקעה בהון פיזי בכלל ובחדשנות בפרט בענפי המסחר והשירותים בישראל, ביחס למדינות ה- OECD״. פערים אלו מגיעים לסדר גודל של  70%-85% פער בהשקעה בישראל לעומת מדינות ה- OECD.

 

כדי להבין טוב יותר את צרכי העסקים והחסמים בהם הם נתקלים, משרד הכלכלה והתעשייה הקים אתר להתייעצות ציבור, במטרה לשמוע על מחשבות ורעיונות שיש לעסקים בנושא, ובעיקר: אילו כלים וטכנולוגיות יוכלו לסייע להגדיל את תפוקת העסק? מה מונע או מעכב הטמעה שלהם בעסק?

 

הכנסו לקישור – חדשנות בענפי המסחר והשירותים | אתר ההתייעצויות של משרד הכלכלה (raizit.com)