משרד הכלכלה: מענקים כספיים למעסיקים המקדמים העסקה בשיווון

משרד הכלכלה והתעשייה מכריז על תחרות ״אות העסקה בשוויון״ עבור מעסיקים/ות שבלטו בשילוב נשים בעבודה באופן שוויוני. שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: ״הוכח כי חברות המעסיקות נשים בשיעור גבוה, צומחות מהר יותר״


10:53 ,29.08.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד הכלכלה והתעשייה מכריז על תחרות ״אות העסקה בשוויון״ לשנת 2021, במסגרתה יוענקו אותות ומענקים כספיים לעסקים וארגונים שבלטו בשילוב נשים בעבודה באופן שוויוני. התחרות מיועדת לעסקים ולארגונים המקדמים נשים לתפקידים בכירים, משלמים שכר ללא פערים מגדריים, ומאפשרים לעובדים ולעובדות איזון בין בית לעבודה.

 

תחרות זו נועדה לטפח מודעות ציבורית לקידום שינוי של התרבות העסקית, לעודד התאמה של מקומות העבודה לנשים, לעודד את קידומן ושילובן המיטבי במקומות העבודה. הינה חלק מהותי מעבודת הנציבות להטמעת ערכי שוויון וגיוון בתעסוקה.

 

חלוקת האותות והמענקים הינה מכוח החוק לעידוד של שילוב וקידום של נשים בעבודה ושל התאמת מקומות עבודה לנשים, תשס״ח-2008 אשר הינו בסמכות נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה שבמשרד הכלכלה והתעשייה.

 

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: ״הוכח כי חברות המעסיקות נשים בשיעור גבוה, צומחות מהר יותר. שוויון מגדרי בשוק העבודה הכרחי לחברה ולחוסנה של הכלכלה הישראלית. ׳אות ההעסקה בשוויון׳ מהווה צעד נוסף המעלה את המודעות לנושא ומעודד שילוב וקידום נשים באופן מיטבי בתעסוקה״.

 

מרים כבהא, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשייה: ״תכלית האות נועדה לשים זרקור על חברות, ארגונים, מעסיקות ומעסיקים, אשר פועלים להעלאת המודעות של הארגון בו הם עובדים, סגל הניהול וצוות העובדים, לצורך בשינוי ולשוויון, כך שמקומות העבודה יהיו מתאימים לגברים, לנשים ולהורים במידה שווה. אני גאה ומתרגשת להכריז על פתיחת התחרות, ככל שיהיו יותר הגשות, נדע כי אנו בכיוון הנכון״.

 

ניתן להגיש את הבקשות לקבלת האותות והמענקים באופן מקוון כאן.  המועד להגשת בקשות הינו עד ליום  רביעי ה-15.9.22.