משרד הכלכלה: מענקים בגובה 36 מיליון שקל להעלאת הפריון בתעשייה

במסגרת סיכום שנת 2019 עולה כי משרד הכלכלה נענה ל-37 בקשות סיוע בהיקף השקעה של כ-120 מיליון שקל. שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: העלאת הפריון בישראל הוא אחד היעדים המרכזיים


11:23 ,23.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה מסכמת את שנת 2019 במסגרת התכנית להעלאת הפריון בתעשייה. בהתאם להחלטות ממשלה, הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, יצאה השנה במסלול להעלאת הפריון בענפי התעשייה השונים באזורי עדיפות לאומית ובירושלים. המסלול נועד להגביר את קצב צמיחת הפריון בתעשייה ולאפשר למשק הישראלי להקטין חסמים ולשפר את התחרות מול מדינות ה-OECD.

 

במסגרת שני המקצים שבמסלול לשנת הכספים 2019, הוגשו 70 בקשות. מתוכן אושרו עד כה 37 בקשות בהיקף השקעה של כ-120 מיליון שקל, ומענק נגזר של כ-36 מיליון שקל. בשבועות הקרובים יתקיימו דיונים נוספים, בהם יובאו לדיון בקשות נוספות.

 

התכנית מציעה דרכי פעולה שונות אשר יש בהן בכדי לשפר את מדדי הפריון (הערך המוסף למשרה והערך המוסף לשעה) בלפחות 30% וכך להעלות את רמת הפריון במפעל או בקו ייצור. התכנית מיועדת לתאגידים המעוניינים להתייעל ולהעלות את רמת הפריון שלהם במפעל ספציפי בתאגיד, או בקו ייצור, ובלבד שעיקר העיסוק של המפעל הוא באחד מענפי התעשייה השונים בסדרC  על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כמו כן, הכנסותיו של המפעל בישראל לא יעלו על 200 מיליון ש"ח ושפעילותו לא עומדת בתנאי החוק לעידוד השקעות הון לעניין מסלול מענקים.

 

במסגרת שיתוף פעולה בין הרשות להשקעות למינהל תעשיות במשרד הכלכלה, גובש מרכיב העוסק בהתייעלות במשאבים וחומרי גלם, אשר מתקבל כתוצאה מהחיסכון בעלויות חומרי הגלם של המוצר עצמו או כתוצאה מחסכון בעלויות משאבים הנוגעים ישירות לתהליך הייצור של המוצר כגון אנרגיה ומים, או בכמות הפחתים והנפל הנלווים לתהליך הייצור. תוצאה נלווית של ההשקעות הללו הינה סביבתית - צמצום החתימה הסביבתית של התעשייה דוגמת כמות פסולת להטמנה, שפכים, פליטות לאוויר וכו׳.

כך למשל, אושרה תכנית השקעה לחברה המשנה את צורת האחסון של מוצריה. בעבר מוצרי החברה - גלם ומוצרים מוגמרים - היו מאוחסנים בחדר קירור שצרך חשמל. החברה עוברת כעת לאחסון חכם של תוצרת מוגמרת במקום אחסון חומרי גלם, ובכך יצטמצם משמעותית שטח האחסון הנדרש. בנוסף, השימוש בחשמל יצטמצם ויעמוד על שווי של 400 אלף שקל במקום 1,195,500 שקל - חסכון של 795,500 שקל בשנה.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״העלאת הפריון בישראל הוא אחד היעדים המרכזיים לקידום והתעשייה והעסקים. התוכניות שאושרו ישפרו את כושר התחרות של העסקים, יעלו את הרווחיות ורמת השכר של העובדים ויסייעו בהצמחת המשק. התעשייה והעסקים הם מנוע הצמיחה המרכזי של הכלכלה ואנו כאן בכדי להעניק להם את מגוון כלי התמיכה והסיוע  להם הם זקוקים בכדי להצליח, להתפתח ולשפר את כושר התחרות הן בארץ והן בעולם״.

 

ד״ר נחום איצקוביץ, מנהל הרשות להשקעות: ״שיפור הפריון בתעשייה הישראלית הינו צו השעה, המאמץ המתבצע כעת על ידי הרשות להשקעות בקידום מסלול הפריון אמור לייצר תפנית תודעתית כמו גם מעשית. העמדת יעד ברור לשיפור הפריון מתבקש, והוא יביא לעתיד לבוא לעוד משאבים ומאמצים שיביאו לקידום התעשייה בישראל ובמיוחד באזורי העדיפות הפריפריאליים. שיפור הפריון הינו המפתח לתעשייה ולכלכלה פורחת בישראל״.