משרד הכלכלה: לראשונה נספחות במנילה, הפיליפינים

לונדון, טוקיו, לימה, סנטיאגו, מנילה, ניו יורק, OECD, ברלין, הונג קונג, האנוי, ניו דלהי ומקסיקו סיטי: 12 נספחות ונספחים כלכליים חדשים, יצאו בחודשים הקרובים לשליחות וישלימו את מערך הנספחים של משרד הכלכלה, המונה כ-50 נציגות ונציגים ברחבי העולם


11:37 ,06.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את הליך הבחירה ב-12 נספחויות כלכליות בזירות המרכזיות בעולם, עם בחירתם/ן של 5 נספחות ונספחים חדשים השבוע, אשר הצטרפו ל-7 שנבחרו בחודש האחרון. מינהל סחר חוץ מגבש ומוביל את מדיניות סחר החוץ של מדינת ישראל במטרה לקדם את הייצוא הישראלי ולמשוך השקעות זרות. המינהל מפעיל מערך של 50 נציגויות במרכזים הכלכליים החשובים בעולם, בראשם עומדים הנספחים הכלכליים.

 

במקצה המינויים הנוכחי נבחר לראשונה נספח כלכלי, אשר יקים את נספחות משרד הכלכלה והתעשייה במנילה, בירת הפיליפינים, זאת במטרה להרחיב את פעילותן של חברות ישראליות באחד השווקים הצומחים והאטרקטיביים באסיה, עם צמיחה כלכלית שנתית ממוצעת של 6.2% בשנה בעשור האחרון, תעשיית שירותים צומחת, שיעורי אבטלה נמוכים וכן מדדים כלכליים חיוביים נוספים.

 

עבור היצוא הישראלי, הפיליפינים הוא שוק היעד השלישי בחשיבותו עבור יצוא הסחורות לאזור לדרום-מזרח אסיה וגוש הסחר ASEAN, אחרי סינגפור ותאילנד.

 

להלן רשימת הנספחים הכלכליים החדשים, היוצאים לבירות הכלכליות ברחבי העולם:

 

מר עופר פורר- לונדון, בריטניה. שירת כנספח כלכלי בסיאול, קוריאה הדרומית. בעל תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני בדיפלומטיה, שניהם מאוניברסיטת תל-אביב.

 

מר דניאל קולבר- טוקיו, יפן. שירת כנספח כלכלי בריו זה ז׳ניירו, ברזיל. בעל תואר ראשון במינהל עסקים ומלונאות מאוניברסיטת EHL, שוויץ, תואר שני בלימודי דיפלומטיה מאוניברסיטת תל-אביב ותואר שני נוסף בלימודי משפטים מאוניברסיטת בר-אילן.

 

גב׳ טל סיינוק - לימה, פרו. בעלת תואר ראשון בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ותואר שני בלימודי אירופה מאוניברסיטת היינריך-היינה שבדיסלדורף, גרמניה.

 

מר ליאור שפינדל - סנטיאגו, צ׳ילה. בעל תואר ראשון במשפטים ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במשפטים מהמכללה למינהל.

 

מר תומר היווי - מנילה, הפיליפינים. שירת בעבר בשגרירויות ישראל במיאנמר ווייטנאם. בעל תואר ראשון ביחסים בינלאומיים וסטטיסטיקה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

 

גב׳ ענת כץ – ניו יורק, ארה״ב. שירתה כנספחת כלכלית בוושינגטון ובסינגפור. בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהאוניברסיטה העברית.

 

מר יוסי אקרמן – OECD, צרפת. שירת כנספח כלכלי בשוויץ ובשבדיה. בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים  מאוניברסיטת Harriet Watt בסקוטלנד.

 

גב׳ אסתר אליאס – ברלין, גרמניה. בעלת תואר ראשון במשפטים מהמכללה למינהל ותואר שני בדיפלומטיה מהאוניברסיטה העברית.

 

מר יואב חיימי - הונג קונג. בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהאוניברסיטה העברית.

מר גל סף – האנוי, וייטנאם. בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהאוניברסיטה העברית.

 

גב׳ נטאשה זנגין -  ניו-דלהי, הודו. בעלת תואר ראשון בחשבונאות ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית.

 

מר ליאור יפה - מקסיקו-סיטי, מקסיקו. בעל תואר ראשון במשפטים ומדע המדינה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדע המדינה מהאוניברסיטה העברית.

 

בצל משבר הקורונה, מערך הנספחים הכלכליים של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, ממשיך לסייע לתעשייה הישראלית, וזאת על אף ביטולם של תערוכות ואירועים רבים ברחבי העולם. המינהל עבר לפעילות מוגברת באמצעות וובינרים מקצועיים, המהווים פלטפורמה למפגש וירטואלי עסקי בין חברות ישראליות וחברות זרות.

 

ח״כ עמיר פרץ, שר הכלכלה והתעשייה: ״אני שמח על הבחירה בנספחות ובנספחים הכלכליים החדשים שיפעלו לקידום התעשייה הישראלית מעבר לים. בייחוד בתקופה זו, של התמודדות עם אתגר הקורונה, ישנה חשיבות רבה לחיזוק הצמיחה והפיתוח הכלכלי של הכלכלה הישראלית. אני סמוך ובטוח כי הנציגים החדשים ימשיכו במאמץ הלאומי לפתיחת דלתות בעולם לחברות הישראליות, אשר יחזקו את שמה של ישראל כמובילה בטכנולוגיה וחדשנות״.

 

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה: ״מינהל סחר חוץ מפעיל רשת מקצועית של 50 נספחים כלכליים ברחבי העולם, המקדמים את פעילות החברות הישראליות ופותחים בעבורן את השערים לעשיית עסקים במדינות השונות. אני קורא לחברות הישראליות לפנות לנספחים הכלכליים של משרד הכלכלה והתעשייה. אני מאחל הצלחה רבה לנספחים הכלכליים החדשים במילוי תפקידם״.