משרד הכלכלה: לעודד כניסת רשתות קמעונאיות זרות לישראל

הצוות, בראשות מנכ״ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב, יתכנס באופן קבוע בשבועות הקרובים, כדי לבחון דרכים להסרת החסמים שזוהו, ולפתוח את הדלת לכניסת רשתות זרות לישראל


11:23 ,14.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

צוות המשימה לעידוד וליווי כניסתן של רשות קמעונאיות זרות לישראל, מחדש את פעילותו וקיים אמש, יום ב׳, דיון ראשון לשנת 2023. הצוות, בראשות מנכ״ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב, ובהשתתפות בכירי משרדי הכלכלה, הבריאות, החקלאות והעבודה, רשות התחרות, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, רשות הרגולציה במשרד רה״מ, אגף התקציבים במשרד האוצר, הרבנות הראשית ואחרים, יתכנס באופן קבוע בשבועות הקרובים, כדי לבחון דרכים להסרת החסמים שזוהו, ולפתוח את הדלת לכניסת רשתות זרות לישראל.

 

בין המשימות הראשונות לצוות שהתכנס אמש, הוגדרו: זירוז יישומן והרחבתן של הרפורמות במזון, בתמרוקים ובתקינה, הקלות ביבוא ליבואנים מקבילים ובחינת חסמים הנוגעים לסימון מוצרים, כשרות ומוצרי מזון רגישים.

 

בהנחיית שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, מקיים מינהל סחר חוץ מגעים עם רשתות בינ״ל, גם בתחום הריהוט, כלי הבית, מוצרי חשמל ומוצרים נוספים. כן נמצאים על הפרק משאים ומתנים המתנהלים כיום עם רשתות נוספות, כמו רשת הענק קוסטקו האמריקנית, רשת הפארם הענקית chemist warehouse המפעילה מאות סניפים למכירת מוצרי טואלטיקה, תוספי מזון ותרופות, ואשר נציגיה כבר ביקרו בישראל מספר פעמים ורשתות נוספות.

 

ייעודו של צוות המשימה הבינמשרדי הוא ללוות ולהקל את כניסתן של רשתות בינלאומיות לארץ, תוך ליווי במענה לדרישות רגולטוריות ואחרות, קידום חשיבה רוחבית וגיבוש פתרונות לסוגיות נדרשות בשיתוף הרגולטורים הרלוונטיים. זהו צעד המשכי ומשלים לרפורמה בתקינה, הממוקדת בכניסתם של מוצרים מיובאים, כאשר הוועדה תעסוק בהכנת רשתות קמעונאיות חדשות במטרה להגביר את התחרות בשווקים ובכך להביא לצמצום יוקר המחייה.