משרד הכלכלה: טקס נטיעות בסימן תקווה לשובם של החטופות והחטופים

בטקס שנערך לרגל ציון חג ט״ו בשבט השתתפו גם נציגות משפחות החטופים, ניטעו 136 שתילים – כמספר החטופות והחטופים בעזה. שר הכלכלה ברקת: ״ט״ו בשבט, החג המסמל צמיחה ותקומה, מעיד גם על משימתנו להשיב את החטופים״


13:56 ,24.01.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

לרגל ציון חג ט״ו בשבט, התקיים היום במשרד הכלכלה והתעשייה טקס נטיעות בסימן עמידה לצדן של 136 החטופות והחטופים בעזה ומשפחותיהם. באירוע השתתפו רעות אבן טוב, בתו של חיים פרי, שנחטף מקיבוץ נחל עוז ורות מגן, דודתו של החייל עומר נאוטרה, שנחטף בעת פעילות מבצעית על גבול הרצועה.

 

הטקס התקיים במעמד שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, נציב שירות המדינה, פרופ׳ דניאל הרשקוביץ, מנכ״ל המשרד, אמנון מרחב, המשנה למנכ״ל, מוטי גמיש, יו״ר ועד העובדים הארצי, ארז כהן ומנהל קרית הממשלה, משה בן דוד. את הטקס הובילה ראשת מערך המטה, נאוה זקן. 

 

במסגרת הטקס, נשתלו ברחבת משרד הכלכלה והתעשייה בירושלים, 136 שתילים שנרכשו מן העוטף, והופרחו 136 בלונים צהובים.

 

ניר ברקת, שר הכלכלה והתעשייה: ״מאז השבת השחורה, המחשבה על החטופות והחטופים, מה עובר עליהם ומה עובר על המשפחות, לא נותנת לי מנוח מדי יום. ט״ו בשבט, החג המסמל צמיחה ותקומה, מעיד גם על משימתנו. להשיב את החטופים, להילחם באויבנו עד האחרון בהם ולשקם את מדינת ישראל ואת החברה הישראלית, באחדות, ביחד, באהבת חינם ובהתחברות מחדש״.

 

רעות אבן חן, בתו של חיים פרי, שנחטף לעזה מקיבוץ נחל עוז: ״בנחל עוז פעלו מאות מחבלים במשך שעות, הרגו וחטפו, התושבים בעוטף הופקרו, וכעת הם בשבי בתנאים שאיש מאיתנו לא יוכל לדמיין. המחיר אותו נצטרך לשלם בעבור שחרור כל החטופים יהיה כבד מאוד, אני מבקשת מכולם – כאשר תחשבו על העסקה, דמיינו שאביכם הוא זה שבשבי, הבן או הבת שלכם נמצאים במנהרות בעזה, ואז תחליטו״. 

 

ארז כהן, יו״ר נציגות ועד העובדים הארצי, סיכם ואמר כי ״שילמנו את המחיר הכבד ביותר ב-7.10 ועתה אין כל שיקול של מחיר שצריך לעמוד בפנינו, חייבים להחזיר אותם עכשיו. משרד הכלכלה, מנהליו ועובדיו הינו בית למשפחות ויהיה כאן תמיד עבורן״.