משרד הכלכלה: חברת NESS תפתח מערכות בשווי 8 מיליון שקל

חברת NESS מקבוצת חילן תפתח מערכות במשרד הכלכלה והתעשייה ותסייע בהעברתן לענן במסגרת פרויקט נימבוס. היקף הפרויקט מוערך ב-8 מיליון שקל לשנתיים, עם אופציית הארכה. הפרויקט הראשון עליו תהיה אמונה NESS הוא בתחום הפיקוח על היצוא הדו שימושי


12:18 ,21.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת NESS מקבוצת חילן, חברת שירותי טכנולוגיות המידע מהמובילות בישראל, זכתה במכרז לפיתוח מערכות בשיטת תוצרים במשרד הכלכלה והתעשייה. ההתקשרות הינה לשנתיים עם אופציה להארכה. היקף הפרויקט מוערך בכ-8 מיליון שקל לתקופה.

 

במסגרת הפעילות, NESS תהיה אחראית על אפיון ופיתוח יישומים חדשים ותחזוקה ושדרוג של מערכות קיימות. בנוסף, תציע NESS למשרד שירותי תמיכה וכן תהיה אמונה על ביצוע מעבר של מערכות נבחרות לענן במסגרת פרויקט נימבוס - הענן הממשלתי.

 

מדובר במודל חדשני של עבודה בשיטת תוצרים במגזר הציבורי, בו המשרד הממשלתי בוחר שותף לתחום הפיתוח, שיוכל לספק לו תוצרים  כחלק מתהליכים משמעותיים המתבצעים במשרד, כגון המעבר לענן הממשלתי (נימבוס), וכן להציע פתרונות שונים בהתאם לצרכי המשרד.

 

הפרויקט הראשון עליו תהיה אמונה NESS הוא בתחום הפיקוח על היצוא הדו שימושי - יצוא של סחורות, שירותים וטכנולוגיה אשר ניתן לעשות בהם שימוש אזרחי ובטחוני. במסגרת הפרויקט, NESS תקים ותתחזק את מערכת המחשוב החדשה לניהול, טיפול ותמיכה בתהליכי עבודה בתחום הייצוא הדו שימושי, אפיון מחשוב כל מערך האכיפה וממשקים לגופים חיצוניים ועוד. פרויקט זה יסדיר ויפשט את כל הקשר של ציבור היצואנים עם המשרד, ויהווה אב טיפוס למערכות נוספות עליהן תהיה אחראית NESS בהמשך, בין היתר בתחומי אכיפה, מכס ועוד.

 

מהלך דיגיטלי רחב זה, שם את משרד הכלכלה בחזית תפישת השירות הדיגיטלי ובאמצעות מהלכים אלו של מהפכה דיגיטלית ומעבר לענן, ישתפר השירות והמענה לתעשיינים, יינתן המענה להגדלת היצוא הישראלי, זאת לצד הסרת חסמים ושיפור השירות בכל הנוגע לפעילות של המשרד מול הגורמים בארץ ובחו״ל.

 

גיא דנציג, משנה למנכ״ל NESS: ״אנו מודים על האמון שנתן בנו משרד הכלכלה למעבר מערכות המשרד לענן במסגרת נימבוס ושמחים להיות שותפים למהלך אסטרטגי זה. ניסיונה רב השנים של NESS במגזר הציבורי -ממשלתי לצד המומחיות בעולמות הדיגיטל והענן, יספקו למשרד ערך מוסף משמעותי בקידום מטרותיו״.

 

מירי מישקובסקי, מנהלת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד הכלכלה והתעשייה: ״המקצועיות של חברת NESS תוכל לתת מענה הוליסטי לצרכי פיתוח וטרנספורמציה דיגיטלית עבור מערכות נבחרות במשרד הכלכלה והתעשייה. אנו נמצאים בפתחו של עידן מרגש ומשמעותי עבור המשרד ועבור המגזר הממשלתי בכללותו, עם המעבר לעבודה בשיטת תוצרים, המפחיתה בירוקרטיה ומקצרת את ה-TTM (time to market) ללקוח. אנו מצפים להאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית שלנו, זאת כדי שנוכל להעניק מסע דיגיטלי לקהילה העסקית ולכלל מקבלי השירות ממשרד הכלכלה והתעשייה״.

 

אופיר גור, מנהל מינהל הפיקוח על היהלומים והיצוא הדו-שימושי, משרד הכלכלה והתעשייה:

״מגוון התחומים והפעילויות שמשרד הכלכלה והתעשייה מטפל בהם, מצריך פתרונות מיחשוב וענן הוליסטיים ומתקדמים המותאמים לאתגרים הנוכחיים הניצבים בפני הכלכלה הישראלית. עקב כך, החליט משרד הכלכלה והתעשייה לצאת במכרז שמטרתו היא בחירת הפתרון המיטבי לצרכים אלו. במכרז זה נבחרה חברת NESS. התחום המרכזי בו יתמקד המשרד בשלב הראשון הינו תחום הפיקוח על היצוא הדו-שימושי, שמהווה נושא משמעותי עבור התעשייה הישראלית בכלל ותעשיית ההיי-טק בפרט. המערכת שבכוונתנו להשיק הינה חדשנית ופורצת דרך, לא רק בארץ אלא גם בהקשרים של מערכות דומות בעולם, ומטרתה בניית ממשק מתקדם ומסונכרן בין המשרד לחברות המייצאות, וזאת כדי לאפשר פיקוח גמיש, יעיל ומתקדם, המתבסס על הליך של ניהול סיכונים תוך מתן שירות יעיל, מהיר ואיכותי לתעשייה״.