משרד הכלכלה: 45 מיגוניות לטובת מפעלים חיוניים בצפון

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, בתיאום ובשיתוף עם פיקוד העורף, מפעילה תכנית סיוע במיגון המיועדת למפעלים חיוניים שנמצאים בטווח של 0-5 ק״מ מגבול לבנון, ואשר המשיכו לפעול מאז החלה מלחמת ״חרבות ברזל״. ניתן להגיש בקשה למיגונית באתר הסוכנות לעסקים קטנים


12:55 ,13.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

תכנית הסיוע במיגון מיועדת למפעלים חיוניים שנמצאים בטווח של 0-5 ק״מ מגבול לבנון, ואשר המשיכו לפעול מאז החלה מלחמת ״חרבות ברזל״. מפעלים שבקשתם תמצא עומדת בתנאיי המסלול, יועברו מיידית לטיפול ואספקת המיגונית על ידי פיקוד העורף.

 

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: ״הסיוע במיגון המפעלים בצפון הוא חלק מהמחויבות שלנו להבטיח את הביטחון התפקודי של התעשייה הישראלית גם בתקופות משבר. מפעלים חיוניים אלו הם הלב הפועם של הכלכלה בצפון, ועלינו לוודא שהם יוכלו להמשיך לייצר ולספק עבודה וביטחון לתושבי האזור, גם אל מול האתגרים הביטחוניים הקשים. משרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותו כדי לסייע להם בשעתם הקשה״.

 

צוות הסיוע לתעשייה ועסקים בצפון, בראשות פרויקטור משרד הכלכלה, תא״ל במיל. פיני לוי, הכולל את גורמי המקצוע במשרד הכלכלה, מסייר באזור מדי שבוע ומקיים פגישות עם בעלי ומנהלי המפעלים, ראשי המועצות ומינהלת ״אופק צפוני״ של משרד הביטחון, במטרה לבצע סנכרון בין הגופים ולקדם מענים.

 

הצוות מצא כי מפעלים אלו, המתמודדים עם אתגרים מורכבים של איומים ביטחוניים, מתמודדים גם עם מחסור כללי בעובדים, קשיי הגעה לעבודה של עובדים קיימים וכן פגיעה כלכלית. אחת הבעיות שעלתה ממגוון מפעלים הנה מיגון העובדים.

 

בעקבות כך, הנחה שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, על גיבוש תכנית סיוע בהיקף של 2 מיליון שקלים לצורך טיפול בסוגיה. סכום זה יאפשר רכישה של כ-45 מיגוניות שיוצבו במפעלים אשר יעמדו בקריטריונים, כפי שמפורטים באתר הסוכנות לעסקים קטנים. המפעלים הזכאים יקבלו את המיגוניות מפיקוד העורף.

 

ניתן להגיש בקשה למיגונית באתר הסוכנות לעסקים קטנים עד לתאריך 12.10.24.