משלחת רשמית של ה-OECD סקרה את מצבה הכלכלי של מדינת ישראל

השבוע קיים הארגון את הסקירה הרשמית בישראל כאשר משלחת מומחים מטעם ארגון ה-OECD הגיעה לבחון את כלכלת ישראל. הסקירה האחרונה על ישראל פורסמה בשנת 2023 ובימים אלו נכתבת הסקירה לשנת 2025. הדו״ח צפוי להתפרסם בעוד כ-9 חודשים


13:28 ,30.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

אחת לשנתיים, עוברת כל אחת מהמדינות החברות בארגון ה-OECD סקירה כלכלית מעמיקה במסגרת ה-Economic and Development Review Committee (EDRC) השבוע קיים הארגון את הסקירה הרשמית בישראל.

 

הסקירה נכתבת על ידי מחלקה ייעודית בארגון המתמקדת ועוקבת אחר השינויים בכלכלה ובמדיניות המדינה הנסקרת (גם כלכלות מרכזיות ומדינות מצטרפות עוברות סקירה). מטרתה היא לספק ניתוח מעמיק של התפתחויות כלכליות במדינה, אתגרים כלכליים והמלצות למדיניות עתידית שתסייע בהתמודדות עם אתגרים אלו. הסקירה האחרונה על ישראל פורסמה בשנת 2023 ובימים אלו נכתבת הסקירה לשנת 2025. הדו״ח צפוי להתפרסם בעוד כ-9 חודשים.

 

במהלך הביקור המשלחת צפויה להיפגש, בנוסף למשרד הכלכלה והתעשייה, גם עם נציגים ממשרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה, בנק ישראל, רשות התחרות, המועצה הלאומית לכלכלה, רשות החדשנות, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מרכז טאוב, מכון אהרון, מכון רייז ומכון שורש.  

 

מנהל מינהל סחר חוץ, מר רועי פישר: ״גם בימים אלו אנחנו מחויבים  לקידום תהליכים לפיתוח הכלכלה הישראלית. משלחת מומחים מטעם ארגון ה-OECD הגיעה לבחון את כלכלת ישראל. אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף הפעולה עם הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ומעריכים את דעתם אודות כלכלת ישראל כסוקר חיצוני. הדוחות נלמדים לעומקם ואנו משתדלים להפיק וליישם את ההמלצות, במידת האפשר, לטובת כלכלת ישראל ושיפור התנאים עבור החברות הישראליות וכלל אזרחי המדינה כאחד״. 

 

בדוח הדו שנתי הנוכחי, המשלחת שמה דגש על בחינת יוקר המחייה בישראל. הבחינה מתבצעת על רקע  עלייתה של ישראל למקום הראשון בדוח יוקר המחייה של  ה-OECD לשנת 2022, לפיו רמת המחירים בישראל גבוהה ב-38% מממוצע הארגון.