משבר הקורונה: רשות המיסים תבחן את הרחבת תשלום מע״מ על בסיס מזומן

נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל סיכמה בפגישה שנערכה הבוקר עם ראש רשות המיסים, ערן יעקב, כי תיבחן הרחבת מע״מ על בסיס מזומן כדי לאפשר נזילות גבוהה יותר במגזר העסקי


14:01 ,31.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

 

נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל (ארגון הגג של התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר והתאחדות חקלאי ישראל) סיכמה בפגישה שנערכה הבוקר עם ראש רשות המיסים, ערן יעקב, כי תיבחן הרחבת מע״מ על בסיס מזומן כדי לאפשר נזילות גבוהה יותר במגזר העסקי. כיום עסקים אשר משלמים מע״מ על בסיס מצטבר נאלצים לממן 17% ממחזור הפעילות גם אם הם מצויים בהפסדים. 

 

נשיאות המעסיקים ביקשה לבחון את האפשרות לאחד את הדיווח לשנים 2019 ו- 2020 על מנת לאפשר לקזז בדוחות את ההפסדים הצפויים בשל המשבר השנה. יעקב מסר כי הנושא אינו אפשרי מבחינתו בשל העלויות הכבדות במונחי אובדן הכנסה.

 

לגבי שווי שימוש ברכב המדיניות תבחן שוב עם הידוק הסגר. כרגע מוצע להחזיר רכבים לחברה כדי לא לשלם את שווי השימוש במקרה של שימוש נמוך.

 

מנהל רשות המיסים הציג את הצעדים שעשו משרד האוצר ורשות המיסים בכדי לסייע בנזילות במגזר העסקי כשבמרכזם תוכנית ההלוואות ודחיית תשלומים. יעקב מסר בדיון: ״אני מברך על השיח הפתוח עם ראשי המגזר העסקי והמצב מחייב אותנו הדברות שוטפת כדי להתאים את מדיניות הרשות להשפעות המשבר על המגזר העסקי. אנו מנסים להקל בכל מקום שאנחנו יכולים והשקנו צעדים משמעותיים גם ברמה בינלאומית. צריך לזכור שאנחנו מחויבים גם לדאוג ליציבות תקציב המדינה בדיוק כמו שכל עסק דואג ליציבותו בימים אלה ואנחנו מנווטים בין הצורך לסייע מיידית למשק ובין הצורך לשמור על יציבותו הפיסקלית״.

 

רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים: ״התאחדות התעשיינים פועלת כדי לייצר תמריצים משמעותיים בתוכנית הכלכלית. לצד זאת צריך למצוא כל דרך- תקציבית, מיסויית וחוקית - כדי לאפשר ככל הניתן למגזר העסקי לצלוח את המשבר ולאפשר את צמיחת המשק לאחריו״. 

 

אוריאל לין, נשיא לשכות המסחר אמר בדיון: ״בשלב זה יש להתמודד מיידית עם בעיית הנזילות בעסקים הפעילים. התוכנית בכללה אינה מציעה פתרון אמת והחלק הגדול של המגזר העסקי נשלח ליטול הלוואות. החולייה המרכזית החסרה בתכנית הינה פיצוי על ירידה במחזור העסקים וההכנסות״.

 

אבשלום וילן, מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל אמר: ״אני מברך על השיח הפתוח ומקווה שהצעדים הרחבים שהציעו אגף התקציבים ורשות המיסים יופעלו מיידית ללא ביורוקרטיה שתעכב את ההדברות בינינו לבין הממשלה, הידברות שתאפשר למשק לצאת בהקדם מן המשבר לתועלת אזרחי ישראל כולם״.