מנכ"ל משרד התחבורה מתפטר לאחר כהונה קצרה

התפטרות מפתיעה במשרד התחבורה: אלוף (מיל.) דן הראל יסיים את תפקדיו בסוף החודש, לאחר כהונה קצרה בת עשרה חודשים בלבד. השר כץ צפוי למנות להראל מחליף עד לסיום תפקידו במשרד התחבורה בסוף החודש הקרוב


00:00 ,09.10.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד התחבורה, אלוף (מיל') דן הראל יסיים את תפקידו בסוף החודש הקרוב. בפגישה שהתקיימה בסוף השבוע שעבר בין שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ למנכ"ל משרדו ביקש הראל לסיים את תפקידו והשר כץ נענה לבקשתו.

הראל נכנס לתפקידו בראשית ינואר שנה זו. זאת לאחר 36 שנות שרות בצה"ל, שם כיהן בשורה ארוכה של תפקידי פיקוד מטה, בהם: סגן הרמטכ"ל, אלוף פיקוד דרום וראש אגף מבצעים במטכ"ל. גם קודמו בתפקיד, יעקב גנות, כיהן תקופה קצרה בת שנה וחצי בלבד.

 

ככל נראה, הסיבה להתפטרות המפתיעה מקורה במתיחות רבה ששררה בין השניים בתקופה האחרונה.

בהודעה שפורסמה בנושא נמסר כי הראל הודה לשר כץ על האמון שנתן בו עם מינויו לתפקיד ולאורך כל התקופה בה כיהן וכן על השותפות וניהול של פרויקטים מהגדולים שידעה המדינה, בתחום תשתיות תחבורה והבטיחות בדרכים.

השר כץ צפוי למנות להראל מחליף עד לסיום תפקידו במשרד התחבורה בסוף החודש הקרוב.

 

 

דובר משרד התחבורה: אין קשר בין סיום תפקידו של המנכ"ל לבין נושא הבטיחות ברכב


בתגובה לפרסומים השונים על המניעים לסיום תפקידו של דן הראל, מבקש דובר משרד התחבורה להבהיר באופן חד משמעי: "שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הוביל קו תקיף בכל הנוגע לנושא הבטיחות ברכבת, תוך מתן אולטימאטום לסגירת הרכבת, במידה ולא תושג הסכמה לביצוע כל יעדי הבטיחות. במשא ומתן שהתקיים בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל הושגה הסכמה עם העובדים והנהלת הרכבת לביצוע כל 80 סעיפי הבטיחות. יודגש כי לא היו שום חילוקי דעות בין מנכ"ל המשרד לבין שר התחבורה, באשר לנושא הבטיחות ברכבת, ואין לכך כל קשר לסיום תפקידו. כל ניסיון לקשר בין הדברים חסר כל שחר ואין לו שום קשר למציאות".