מינויים חדשים במשרד הכלכלה והתעשייה

חמישה נספחים כלכליים חדשים מתחילים בימים אלו כהונתם בשורה של שווקי יעד בעולם. על פי נתוני מינהל סחר חוץ, טיפל מערך הנספחויות הכלכליות בשנת 2020 בלמעלה מ-4,000 פניות יצואנים


12:34 ,18.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מגבש ומוביל את מדיניות סחר החוץ של מדינת ישראל במטרה להגביר את כושר התחרות של התעשייה הישראלית, למען הגדלה וגיוון של היצוא הישראלי ומשיכת השקעות זרות באמצעות: מערך של 45 נספחויות כלכליות, ייזום וכינון הסכמי סחר לשיפור תנאי הסחר של ישראל, כלי סיוע מימונים לחברות המעוניינות בסיוע לשיווק בין-לאומי ופיקוח על הייצוא הדו שימושי והאב״כ.

 

הנספחים והנספחות של משרד הכלכלה והתעשייה בשווקי היעד אמונים על קידום היצוא הישראלי, משיכת השקעות זרות, חיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל לבין מדינות השירות ויצירת חיבורים עסקיים בין חברות ישראליות הזקוקות לסיוע והכוונה בשווקי יעד לבין חברות בשווקים הבינלאומיים, גורמי ממשל מקומיים ופדרליים, גופי רגולציה ומוסדות בינלאומיים.

 

על פי נתוני מינהל סחר חוץ, טיפל מערך הנספחויות הכלכליות בשנת 2020 בלמעלה מ-4,000 פניות יצואנים, ארגן למעלה מ-650 משלחות עסקיות נכנסות ויוצאות (מרביתן וירטואליות לאור משבר הקורונה) וסייע לקדם עסקאות יצוא והשקעות בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל.

 

המינויים החדשים כוללים את:

 

נטלי גוטמן חן, לשעבר מנהלת אגף כלי סיוע לתעשייה במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה (2018-2021) תחל בימים אלה תפקידה כציר הכלכלי וראש נספחות משרד הכלכלה והתעשייה בשגרירות ישראל בוושינגטון, ארה״ב.

 

גל מור, לשעבר מנהל תחום מחשוב וקשרי תעשייה באגף הפיקוח על היצוא הדו שימושי והאב״כ במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה, החל בימים אלה כהונתו כנספח הכלכלי וראש נספחות משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי בפאריז, צרפת.

 

יוסף (ג׳ואי) אברהם, לשעבר מנהל תחום תעשייה במשרד הכלכלה והתעשייה, החל לאחרונה כהונתו כנספח הכלכלי וראש נספחות מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי בקונסוליה הכללית בבנגלור, בירת ההייטק של הודו.

 

נועה היינמן, לשעבר מנהלת תחום אסיה פסיפיק במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה, תשמש כנספחת הכלכלית וראש נספחות מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי בשגרירות ישראל במדריד, ספרד.

 

אורנה אברהם החלה לאחרונה כהונתה כנספחת הכלכלית וראש נספחות משרד הכלכלה והתעשייה ביוסטון טקסס. הנספחות אמונה על היחסים הכלכליים של ישראל עם דרום מערב ארה״ב ומסייעת לחברות ישראליות לפעול במדינה, החל מאיתור הזדמנויות עסקיות, חדירה לשוק המקומי, מציאת שותפים ועוד. אורנה היא בוגרת תכנית ״צוערים לשירות המדינה״ והצטרפה למינהל סחר חוץ בשנת 2016.