מינהל סחר חוץ: שובצו 17 מנהלות ומנהלי נספחויות כלכליות בעולם

17 נספחות ונספחים כלכליים חדשים יתחילו בקיץ הקרוב כהונתם בשורה של שווקי יעד בעולם. שמונה מתוכם יעמדו לראשונה בראש נספחות כלכלית. תשע מתוך 17 הנספחים הכלכליים שמונו בסבב האחרון הן נספחות כלכליות


10:46 ,16.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה השלים את תהליך הבחירה והשיבוץ של 17 נספחות ונספחים כלכליים אשר יוצבו בראש נספחויות כלכליות במוקדי סחר ועסקים ברחבי העולם. תפקיד הנספחויות הכלכליות הוא לסייע לחברות ישראליות לייצא ולפעול בשוקי היעד, למשוך השקעות זרות לישראל ולחזק את קשרי הסחר הבינלאומיים של ישראל עם כלכלות העולם. מינהל סחר חוץ מפעיל מערך של 55 נציגויות במרכזים הכלכליים החשובים בעולם.

 

בתוך כך, יצא לדרך קורס הצוערים של מינהל סחר חוץ, שנפתח אחת לשנתיים. 11 הצוערים והצוערות ישתלבו במשרד הכלכלה והתעשייה, ובעתיד ייצאו לשרת את המדינה כנספחות ונספחים כלכליים.

 

הצוערים של משרד הכלכלה והתעשייה מאותרים בתהליך מיון קפדני וארוך מבין מאות מועמדים, שבסופו הם/ן משתתפים בקורס צוערים ייעודי, במשך שלושה חודשים. בוגרי הקורס מבצעים תפקידים שונים במשרד לתקופת הכשרה של כשלוש שנים, עם סיומה הם יוצאים לשליחות כנספחים כלכליים לתקופה של ארבע שנים במדינת היעד.

 

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: ״אני מברכת על מינוי 17 הנספחות והנספחים הכלכליים שיעמדו כבר בקיץ הקרוב בראש נספחויות משרד הכלכלה והתעשייה בשוקי יעד מובילים וחשובים עבור התעשייה והכלכלה בישראל. הנספחות והנספחים ישתלבו במאמץ הלאומי לפתיחת דלתות עבור החברות הישראליות הפועלות בעולם, תוך קידום התעשייה הישראלית מעבר לים ומשיכת השקעות זרות לארץ. בהזדמנות זו, אאחל גם ל-11 חניכי וחניכות קורס הצוערים שנפתח השבוע הצלחה רבה בהמשך הדרך״.

 

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, ברך את חניכי קורס הצוערים ואת הנספחות והנספחים: ״אנו מפעילים רשת מקצועית של 55 משרדים ברחבי העולם, ברובם פועלים נספחים ונספחות של משרד הכלכלה והתעשייה האמונים על קידום היצוא הישראלי, משיכת השקעות זרות וחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל לבין מדינות השירות. כמו כן הם אמונים על יצירת חיבורים עסקיים בין חברות ישראליות הזקוקות לסיוע והכוונה בשווקי יעד לבין חברות בשווקים הבינלאומיים, גורמי ממשל מקומיים ופדרליים, גופי רגולציה ומוסדות בינלאומיים. אני קורא לחברות הישראליות להיעזר במערך הנספחויות הכלכליות של משרד הכלכלה והתעשייה״.