מינהל סחר חוץ: נפתחו מסלולי סיוע לשיווק לחו״ל

מסלולי הסיוע המבוקשים ״כסף חכם״ ו״של״ב״ נפתחו להגשה. העדפה תינתן לחברות מאוכלוסיות המיעוטים, בבעלות נשים ומעוטף עזה, אזור אילת ומירושלים. 258 חברות קיבלו אשתקד סיוע בהיקף כולל של 92.16 מיליון שקל בשתי התוכניות יחדיו


10:12 ,30.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד הכלכלה והתעשייה מקצה מיליוני שקלים על מנת לסייע לחברות יצואניות הפועלות בשווקי העולם לחדור לשווקים נוספים ולסייע לחברות שאינן יצואניות לבסס דרכן בשווקים הגלובליים. החלה ההרשמה למסלולי המימון והליווי של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה.

 

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מפעיל שתי תכניות התומכות בפעילויות שיווקיות בינלאומיות של חברות ישראליות: תכנית ״כסף חכם״ ותכנית ״של״ב- שער לשיווק בינלאומי״. עד היום נהנו מעל 1,300 חברות מתמיכת מערך כלי הסיוע של מנהל סחר חוץ בסכום כולל של למעלה מ- 400 מיליון שקל.

 

בשתי התכניות תינתן העדפה ל: חברות בבעלות ישראלים מקרב אוכלוסיית המיעוטים, חברות הממוקמות באזור עוטף עזה והעיר אילת, חברות בבעלות ובניהול נשים, חברות הממוקמות בירושלים.

 

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל׳) אורנה ברביבאי: ״היצוא הישראלי צפוי לשבור בשנת 2021 את שיא כל הזמנים וזו היא בשורה חשובה למשק ולכלכלה הישראלית. נרצה לראות יותר חברות בבעלות נשים, המגזר הערבי, עוטף עזה ויישובי הפריפריה. משרד הכלכלה והתעשייה ימשיך להרחיב את ההזדמנויות ויקדם צמצום פערים לצמיחת הכלכלה בישראל״.

 

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ – משרד הכלכלה והתעשייה: ״תכניות הסיוע של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מכוונות – בראש ובראשונה - לחברות קטנות ובינוניות. מנתוני 250 החברות הזוכות בשנת 2020 עולה כי הסיוע אכן ניתן לרוב לחברות הקטנות. 87% מחברות של״ב הן בעלות מחזור מכירות של 5 מיליון שקל ומטה. בתכנית ׳כסף חכם׳ המיועדת לחברות בשלות יותר, מעל ל-50% מהחברות הנתמכות הינן בעלות מחזור מכירות של עד 20 מיליון שקל. ענפי הפעילות של החברות הזוכות בתמיכה בתכניות ״כסף חכם״ ושל״ב מגוונים אף הם. באופן טבעי ישנן חברות רבות מענפי התקשורת והתוכנה, אך גם מענפי מדעי החיים ומענפי התעשייה המסורתית: מוצרי מזון, קוסמטיקה ופלסטיק״.

 

מנתוני מינהל סחר חוץ עולה כי בתכנית ״כסף חכם״ בשנה שעברה, חל גידול של 42% במספר החברות הזוכות בסיוע ממשלתי, שגדל מ-86 חברות ב-2019 ל- 122 חברות ב-2020, זאת על אף ששנת 2020 היתה שנה ללא תקציב מדינה. בתכנית ״של״ב״ (שער לשיווק בינלאומי), המיועדת ליצואנים מתחילים, נרשם גידול של כ-76% במספר החברות הזוכות בסיוע, שגדל מ-73 ב-2019 ל-128 חברות ב-2020. בתכנית זו, גדל גם היקף הבקשות לסיוע, שעלה מ-179 בקשות ב-2019 ל-188 בקשות ב-2020. בסך הכל אושרו במסגרת תכנית ״של״ב״ מענקי סיוע בהיקף של 34.1 מיליון שקל.