לראשונה: ביקור של שגריר בחריין במכון היצוא והתאחדות התעשיינים

השגריר הבחרייני ציין כי ישנה נכונות רבה מצידם לראות חברות ישראליות מגיעות ועושות עסקים עם בחריין. עוד הוסיף כי החברות הישראליות צריכות לראות בבחריין כשער שלהן אל השווקים במזרח הרחוק ודרום מזרח אסיה


14:39 ,30.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר מכון היצוא איילת נחמיאס-ורבין ונשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר נפגשו אתמול (ראשון, 29.5) עם שגריר בחריין בישראל יוסף חאלד אל-ג׳לאהמה. 

 

הפגישה היא המשך לביקור משלחת ראשי הארגונים הכלכליים באיחוד האמירויות ובבחריין שהתקיימה בתחילת השנה.

 

השגריר הבחרייני ציין כי ישנה נכונות רבה מצידם לראות חברות ישראליות מגיעות ועושות עסקים עם בחריין. עוד הוסיף כי החברות הישראליות צריכות לראות בבחריין כשער שלהן אל השווקים במזרח הרחוק ודרום מזרח אסיה.

 

יו״ר המכון ציינה כי ישנן חברות ישראליות רבות שיכולות לייצא את הטכנולוגיות והמוצרים שלהן לבחריין ושמכון היצוא ישמח לחבר אותן אל הגורמים הרלוונטיים בבחריין. נשיא ההתאחדות הוסיף ואמר כי שערי התאחדות התעשיינים תמעד פתוחים בפני אנשי עסקים ותעשיינים מבחריין, וישנו מקום ליצירת קשרים מסחריים הדוקים בין בחריין לישראל. 

 

שגריר בחריין בישראל, יוסף חאלד אל-ג׳לאהמה: ״שמחתי מאוד לקיים את הפגישה היום ולשמוע ולהכיר את הפעילות הענפה של מכון היצוא. אני יכול להבטיח שחברות ישראליות שיגיעו לבחריין ירגישו את קבלת הפנים החמה של העם הבחרייני. בחריין היא כיום השער של חברות מכל העולם לשווקים באסיה, ואנו מזמינים גם את החברות הישראליות להנות מזה״.

 

יו״ר מכון היצוא, איילת נחמיאס-ורבין: ״אני מודה לשגריר הבחרייני על ביקורו במכון ומקווה להמשיך ולהעמיק את היחסים בין שתי המדינות. בפגישה היום תכננו שורה של שיתופי פעולה עתידיים שיחשפו את ההזדמנויות ההדדיות עבור החברות הישראליות ועבור החברות מבחריין. עיקר המאמץ  בשלב הראשוני  יוקדש ללמידה משותפת של השווקים, משלחות ומפגשי B2B אשר יסייעו בהעמקת ההכרות ובניית הקשרים הכלכליים שיקדמו את היחסים בין שתי המדינות. בחריין עתידה להיות אחד מהשערים של ישראל ליצוא סחורות ומוצרים לאסיה והמזרח הרחוק. אני שמחה על הנכונות של השגריר לשיתוף פעולה וקידום מיזמים חדשים״.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר: ״היחסים הדיפלומטיים החדשים יחסית והמתחזקים עם בחריין, אחת מהממלכות  הבולטות והמובילות במפרץ הפרסי, הנם הזדמנות גדולה לכלכלה ולחברה הישראלית. אנו מאמינים כי יש לקדם שיתופי פעולה בין ישראל לממלכה, שיקדמו ויתרמו לשתי המדינות. בחריין יכולה להיות אחד מהשערים של ישראל לאסיה והמזרח הרחוק להעברת סחורות וכך לעזור בפיתוח שתי הכלכלות. בנוסף בחריין יכולה להוות קו קדמי לייצור ויצוא למדינות המזרח באמצעות שיתופי פעולה בין התעשייה הישראלית והתעשייה בבחריין. אני מודה לשגריר בחריין בישראל על נכונותו הרבה לקדם את היחסים בין שתי המדינות ומאמין כי בקרוב נהנה כולנו מפירות השלום״.