לין: לראשונה יצוא השירותים יעלה על יצוא המוצרים

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי הנתונים מעידים על שינוי במבנה הכלכלה בישראל. ״הבעיה היא שקובעי המדיניות בישראל וגם רבדים רבים בשכבת הפקידות הבכירה במשרדים הכלכליים, טרם הפנימו שינוי זה. יצוא השירותים הוא שמעניק כיום את החוסן הכלכלי לישראל״


08:37 ,29.08.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

 

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר הגיב אתמול לגידול בנתוני יצוא השירותים למחצית הראשונה של שנת 2019, כפי שפורסם על ידי מכון היצוא. לדברי לין, זהו איתות ברור ותמרור המצביע על שינוי מבנה הכלכלה בישראל. בשנת 2019, בפעם הראשונה, היקף יצוא השירותים יעלה על היקף יצוא המוצרים״. 

 

על פי הנתונים, יצוא השירותים גדל בכ-15% לכ-27.2 מיליארד דולר, לעומת יצוא מוצרים תעשייתי (לא כולל יהלומים) שרשם ירידה של 1.7% ב-23.4 מיליארד דולר.

 

״הבעיה היא שקובעי המדיניות בישראל וגם רבדים רבים בשכבת הפקידות הבכירה במשרדים הכלכליים, טרם הפנימו שינוי זה. יש חשיבות עצומה להמשך פיתוח יצוא מוצרים מישראל אך אי אפשר להתעלם מהעבודה כי יצוא שירותים הוא שמעניק כיום את החוסן הכלכלי לישראל״. 

 

הערך המוסף של יצוא שירותים הוא 70% לעומת 50% של יצוא מוצרים. כמו כן, נתוני 2018 הצביעו על כך שבמאזן סחר החוץ, יצוא השירותים יצר עודף של 19.8 מיליארד דולר לעומת יצוא המוצרים שיצר גירעון של 17.5 מיליארד דולר.  

 

״על כן״, הדגיש לין, ״מן הראוי שהפקידות הבכירה, היושבת כיום על מדוכת תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנים הבאות, תפנים נתונים אלה״.