ישראל וטורקיה יחתמו על הסכם תעופה הדדי חדש

ההסכם צפוי לייצר את התשתית שתאפשר את חזרתן של טיסות חברות ישראליות למגוון יעדים בטורקיה, בנוסף לטיסות של החברות הטורקיות לישראל. שרת התחבורה מיכאלי: ״יחסי התעופה שלנו עם מדינות האזור הם כלי אסטרטגי לפיתוח כלכלת ישראל״


11:49 ,07.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

צעד היסטורי בקידום קשרי התעופה בין ישראל לטורקיה. ישראל וטורקיה יחתמו היום על הסכם תעופה הדדי חדש, לראשונה מאז שנת 1951, שיאפשר פיתוח קשרי התעופה וטיסות ישראליות לטורקיה.

 

בעקבות דיונים בין רשות התעופה האזרחית הישראלית ומקבילתה הטורקית ובהמשך לפגישת שרת התחבורה, מרב מיכאלי, עם מקבילה הטורקי לפני מספר חודשים, צפוי להיחתם הסכם תעופה בין המדינות, שיחזק את הקשרים האוויריים בין ישראל וטורקיה.

 

ההסכם צפוי לייצר את התשתית שתאפשר את חזרתן של טיסות חברות ישראליות למגוון יעדים בטורקיה, בנוסף לטיסות של החברות הטורקיות לישראל, במסגרת הסכמות הדדיות בין הצדדים.

 

שרת התחבורה מרב מיכאלי: ״יחסי התעופה שלנו עם מדינות האזור הם כלי אסטרטגי לפיתוח כלכלת ישראל ולשמירה על חוסנה של ישראל באזור״.

 

שרת התחבורה מיכאלי, שקידמה את המגעים, הודתה לכלל המשרדים המעורבים, בהם משרד רה"מ ומשרד החוץ, וכן לראש ראשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, על חלקם בקידום ההסכם. שרת התחבורה מיכאלי תמשיך לפעול לחיזוק וקידום הקשרים הכלכליים והאסטרטגיים בין ישראל ובין מדינות האזור.