ועדת הכלכלה תדון בנושא הפטור ממע״מ ביבוא אישי

לאור הצעתו של אוריאל לין בוועדת הכספים, לבטל את הפטור ממע״מ עד 75 דולר ביבוא אישי, אמר יו״ר הוועדה, ח״כ משה גפני, כי יש לכנס את הוועדה לישיבה מיוחדת לדון בהצעתו של לין


12:20 ,14.02.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, השתתף אתמול בדיון בוועדת הכספים בעניין הצעת משרד האוצר להגדיל את שיעור המע״מ מ-17% ל-18% בתחילת שנת 2024. בפתח דבריו אמר לין כי בטרם מיישמים הצעה זו, שתיפגע בעיקר בשכבות החלשות לדבריו, יש לבחון ביטול פטורים ממע״מ שכבר הגיעו ל-84 מיליארד שקל. ״יש דרכים אחרות להגדיל את צד ההכנסות בתקציב המדינה, למשל, על ידי הורדת המס על משיכת דיווידנדים של חברות פרטיות מרמה של 30% או 33% לרמה של 25% באופן קבוע ובכך לגרום לבעלי חברות לחלק דיווידנים בכל שנה ובכך להעשיר את קופת המדינה בכ-10 מיליארד ש״ח, יש לזרום עם המגזר העסקי ולא להעמיק את הקושי״. 

 

בנוסף לכך הציע לין לבטל את הפטור ממע״מ ביבוא אישי עד 75 דולר ״הגיע הזמן לעשות סוף לאפליה נבזית זו. העדפת המגזר העסקי בחו״ל על פני עסקים בישראל. בוודאי בתקופת חירום זו. מהלך כזה יגדיל את הכנסות המדינה בלפחות 2 מיליארד שקל. זו איוולת שחייבים לתקן. כל שרי האוצר בשנים האחרונות אמרו לי שאני צודק רק אין להם את האומץ הפוליטי לכך״.

 

בתגובה לדבריו של לין דרש יו״ר הוועדה, גפני, לקיים דיון בסוגיה זו ותמה על כך שביטול פטור זה טרם נעשה. ח״כ אלי דלל, חבר הוועדה, הצטרף לדבריו של לין וחיזק את דבריו בדבר צידקת ביטול הפטור ממע״מ ביבוא אישי.